تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۳
چقدر پول حقیقی از بورس خارج شد؟

ورود سرمایه به بورس در هفته ریزش شاخص کل+ نمودار

در ابتدای هفته اخیر خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام تداوم داشت اما در 3 روز پایانی هفته شاهد ورود پول به بازار بودیم.

اقتصاد۲۴-در ابتدای هفته اخیر روند خروج سرمایه به بورس تهران تداوم داشت. در اولین روز هفته ۹۶ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه نیز ۲۰۳ میلیارد تومان سرمایه خارج شد.

اما روز دوشنبه شاهد ورود ۳۱۳ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار بودیم و روز سه‌شنبه ۲۱ میلیارد تومان وارد شد. روز چهارشنبه نیز پول حقیقی وارد شد و ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار ۱۵۸ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته ۱۹۳ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی ۳۹ میلیارد تومان بود.

رکوردداران ورود و خروج پول حقیقی

روز شنبه نماد فملی بیشترین خروج سرمایه داشت و شفام، فپنتا، شستا و شاوان در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های شبریز، شبهرن، وبملت، غپآذر و وبصادر بیشترین ورود پول حقیقی داشتند.

روز یکشنبه نوری بیشترین خروج سرمایه را داشت و فملی، شپدیس، وبملت و شتران در رتبه‌های بعدی بودند. در سوی دیگر، نماد‌های پترول، شکام، وخارزم، شیران و ونوین بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

روز دوشنبه نیز نماد‌های ثفارس، زاگرس، ومهان، خزامیا و رنیک بیشترین خروج پول و نماد‌های خاهن، فولاد، فملی، شپنا و حکشتی بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

روز سه‌شنبه نیز نماد ثفارس بیشترین خروج را ثبت کرد و پس از آن غالبر، غاذر، خزامیا و واتی در رتبه‌های بعدی بودند. از سوی دیگر، نماد‌های وبصادر، فولاد، شیران، فملی و شپنا بیشترین ورود را داشتند.


بیشتر بخوانید:کسری بودجه، بازار سرمایه را به زیرمجموعه صنعت بانکداری تبدیل کرده است!


در آخرین روز معاملاتی هفته بیشترین خروج پول متعلق به نماد ثفارس بود. نماد‌های شپدیس و گلدیرا در رتبه‌های بعدی بودند و در سوی دیگر ونوین، وخارزم و کسرا بیشترین تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی را داشتند.

منبع: اقتصاد نیوز
ارسال نظر