تاریخ انتشار: ۱۹:۳۵ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۳

درباره حجاب تصمیم تازه گرفته‌اند

حالا می‌توانیم به شما خبردهیم پزشکیان توانسته‌است مشکل را در تعامل هوشمندانه‌اش با حکومت حل‌کند و به صدور این دستور برسد که بازداشت به خاطر پوشش بانوان در خیابان منتفی است.

اقتصاد۲۴- کانال تلگرامی جامعه‌نو در مطلبی نوشت: به نظر مسئله پوشش زنان در خیابان به جای خوبی رسیده است. یک خبر علنی باید خبر موثق ما را از جنبه اخبار پشت‌پرده خارج و به خبر صدور دستور قطعی تبدیل می‌کرد. حالا حرف دادستان کل کشور برایمان کافی است که «برخورد فیزیکی با بدحجابان در خیابان توجیه قانونی ندارد».

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد موحدی‌آزاد گفته‌است: اقدامات زیادی در خصوص بی‌حجابی یا بدحجابی انجام شده، اما باز هم هست و تعطیل نشده است... مکررا گفتیم بحث اقدام قضایی، پایان خط است و ابتدا باید از طریق ارشاد و نهی از منکر اقدام شود... کسی حق ندارد در خیابان با کسی برخورد فیزیکی داشته باشد... کسی حق ندارد ولو فردی مرتکب جرم می‌شود در خیابان برخورد ناشایست داشته باشد.

حالا می‌توانیم به شما خبردهیم پزشکیان توانسته‌است مشکل را در تعامل هوشمندانه‌اش با حکومت حل‌کند و به صدور این دستور برسد که بازداشت به خاطر پوشش بانوان در خیابان منتفی است.

در دستور دو قید هست:

- فعلا تشکیلاتی برای این موضوع با یک نام مناسبی مطرح باشد

- با «برهنگی» برخورد منطقی معمول صورت‌گیرد.

چند نکته هم در کنار خبری که دادیم هست:

- این دستور حکومت برای مسئله‌ی پوشش سر هست.

- خطاست اگر کسی بخواهد با شیطنت و میزانی از برهنگی ناهمخوان با پوشش عرفی معمول جامعه ما آن را به چالش بکشد.

- احتمال مشاهده‌ی عملیات نمایشی برای منتفی‌کردن تصمیم و اراده عاقلانه حکومت هست.

- فراهم‌نکردن زمینه‌ی خباثت مخالفان حل‌مسئله، به‌عهده‌ی هوشیاری جوانان ما است. هرکس می‌تواند به‌طریقی با جوانان و نوجوانان صحبت کند که راه حفظ این دستاورد رفتار هوشمندانه و به‌قاعده است. باید به همه بگوییم داستان حجاب فردی به یک موضوع سیاسی تبدیل شده‌بود، پس عبور از آن به کیاست و رفتار سیاسی هوشمندانه نیاز دارد. حالا توپ در زمین جامعه هست که اجزایش تاچه‌حد خردمندانه و با کیاست رفتار کند.

ارسال نظر