تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

با خودروی جنگی زرهی انیگما امارات آشنا شوید

در این مطلب به معرفی خودروی جنگی زرهی انیگما خواهیم پرداخت.

اقتصاد۲۴- خودروی جنگی زرهی جدید انیگما (Enigma) توسط فناوری دفاعی امارات طراحی شده است. این خودروی زرهی برای رفع نیاز‌های رزمی فعلی و آینده نیرو‌های مسلح این کشور طراحی و ساخته شده است.

نمونه اولیه انیگما ۸×۸ مجهز به برجک روسی BMP-۳ برای اولین بار در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاع IDEX ۲۰۱۵ که در ابوظبی، امارات برگزار شد، به نمایش گذاشته شد.

این خودروی زرهی در تاسیسات تولیدی EDT در ابوظبی مهندسی و تولید شد. انیگما می‌تواند هم در عملیات زمینی و هم در عملیات آبی خاکی مستقر شود و تحرک برتر و همچنین سطوح بالایی از حفاظت را ارائه می‌دهد.

EDT در نمایشگاه IDEX ۲۰۱۵ تفاهم نامه‌ای با شرکت دولتی روسی جی اس سی روسوبرونکسپورت و اوجی سی اس آر پی سی اورالواگنزاوود امضا کرد تا سیستم‌های تسلیحات سنگین را برای نصب بر روی خودروی رزمی انیگما ۸×۸ عرضه کند.

طراحی و ویژگی‌های انیگما 

خودروی جنگی پیاده نظام انیگما ۸×۸ دارای طراحی مدولار و بدنه V شکل است که ساختار زرهی تماماً جوش داده شده است. این وسیله نقلیه تقریباً ۸.۴ متر طول و ۲.۹ متر عرض دارد و وزن رزمی آن حدود ۲۸۰۰۰ کیلوگرم است. خدمه‌ای متشکل از سه نفر از جمله یک راننده، یک فرمانده و یک توپچی را در خود جای می‌دهد در حالی که محفظه بزرگ عقب آن قابلیت حمل تا هشت سرباز را دارد.

درب رمپ هیدرولیک تعبیه شده در عقب، ورود و خروج نیرو‌ها را تسهیل می‌کند. آگاهی از موقعیت برای اپراتور‌ها از طریق پریسکوپ‌ها و دوربین‌های الکترواپتیکال استاندارد نصب شده بر روی سقف خودرو فراهم می‌شود.

تسلیحات انیگما

طراحی سقف مدولار خودروی زرهی امکان ادغام انواع سیستم‌های تسلیحاتی را فراهم می‌کند. گزینه‌های تسلیحاتی شامل مسلسل سنگین ضدهوایی ۱۲.۷ میلی متری، سیستم برجک خودکار سبک ۵۷ میلی متری AU-۲۲۰M اورالواگونزاوود، هویتزر M۷۷۷ سبک وزن ۱۵۵ میلی متری/۳۹ کالیبر بی‌ای ئی سیستمز و سامانه دفاعی متحرک چندگانه هوایی ۳۵ میلیمتری اسکای رنجر ساخت راین متال اورلیکون است.

این خودروی جنگی همچنین می‌تواند به یک برجک BMP-۳ مجهز شود که شامل یک پرتابگر اصلی ۱۰۰ میلی متری ۲A۷۰ با لودر خودکار، یک توپ ۳۰ میلی متری ۲A۷۲ خودکار و یک مسلسل ۷.۶۲ میلی متری PKTM است، در حالی که برجک مجهز به شش نارنجک انداز دودزا است.

یک سیستم کنترل آتش نصب شده در برجک، درگیری موثر اهداف زمینی و هوایی را در تمام شرایط نوری تضمین می‌کند. دارای دید اصلی SOZH برای توپچی، دید پدافند هوایی برای توپچی و فرمانده، دستگاه دید TKN-AI برای فرمانده، یک کامپیوتر بالستیک و یک تثبیت کننده تسلیحات.

سیستم‌های رویت اختیاری روی برجک BMP-۳ شامل دوربین تصویربرداری حرارتی Vesna-K و دوربین تصویربرداری حرارتی پانورامای فرمانده ایگل آی است.

ویژگی‌های حفاظتی انیگما 

 زره ​​پوش نصب شده در خودرو، حفاظت بالستیک تا سطح IV A و حفاظت مین تا سطح IV B را ارائه می‌دهند. بدنه تمام جوش داده شده خودرو، بقای خدمه را در برابر مواد منفجره دست ساز و مین‌های زمینی تضمن می کنند.

صندلی‌های سرنشین و خدمه با کمربند‌های پنج نقطه‌ای طراحی شده‌اند تا از سرنشینان در برابر آسیب محافظت کنند. نارنجک‌انداز‌های دودزا محافظت بیشتری برای نیرو‌ها فراهم می‌کنند. این خودرو همچنین می‌تواند به ویژگی‌های زرهی کاربردی برای افزایش ایمنی مجهز شود.

موتور خودروی زرهی انیگما و عملکرد

خودروی زرهی انیگما ۸×۸ از یک موتور شش سیلندر خطی کاترپیلار سی ۱۳ دیزلی با ظرفیت ۷۰۰ اسب بخار نیرو می‌گیرد. این وسیله نقلیه با سیستم تعلیق تیمونی تکنولوژی یکپارچه شده است که رانندگی ایمن را در شرایط بین شهری امکان پذیر می‌کند. لاستیک‌های ران فلت (پنچررو) تحرک بیشتری را برای این خودرو ارائه می‌دهند.

این خودروی جنگی می‌تواند به سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برسد و برد آن حدود ۴۰۰ کیلومتر است. هنگامی که در عملیات آبی خاکی مستقر می‌شود، وسیله نقلیه توسط یک جفت سیستم ملخی نصب شده در عقب هدایت می‌شود.

مشخصات فنی کلی انیگما

سازنده: فناوری دفاعی امارات

سال رونمایی: ۲۰۱۵

خدمه: سه

سربازان: هشت

وزن: ۲۸۰۰۰ کیلوگرم

سرعت: ۱۲۰ کیلومتر در ساعت

برد: ۴۰۰ کیلومتر

ارسال نظر