تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

هشدار نارنجی بارش های سیل آسا در ۱۰ استان

بنابر اعلام سازمان هواشناسی، برای ۱۰ استان از جمله تهران هشدار سطح نارنجی بارش‌های شدید با احتمال طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی و خسارت به کشاورزان صادر کرد.

اقتصاد۲۴- سازمان هواشناسی برای ۱۰ استان از جمله تهران هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

اطلاعیه سازمان هواشناسی به شرح زیر است:

هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
زمان شروع: شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۴

زمان پایان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۴: شرق گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان.

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۵: نیمه شرقی گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه شمالی اردبیل، ارتفاعات و دامنه در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان.


بیشتر بخوانید: هشدار وقوع سیلاب‌های محلی در مازندران


دوشنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۶: شمال خراسان رضوی، جنوب و شرق خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های سمنان و مازندران.

اثر مخاطره: طغیان رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیلها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: پرهیز از هرگونه تردد و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیلها، پرهیز از اسکان و بر پایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌رو‌ها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی.

منبع: تسنیم
ارسال نظر