تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

ارتقا رتبه ایران در فیفا

تیم ملی فوتبال ایران به رتبه زیر ۲۰ رنکینگ فیفا رسید این رتبه پس از ۱۸ سال بار دیگر و در زمان برانکو ایوانکوویچ برای این تکرار شد که در رده ۱۵ و ۱۶ قرار داشت.

اقتصاد۲۴- تیم ملی فوتبال کشورمان در ۲ هفته ابتدایی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ موفق شد قرقیزستان و امارات با نتیجه یک بر صفر شکست بدهد.

این ۲ برد رتبه تیم ملی را در رنکینگ فیفا به نوزدهم می‌رساند و ایران با آمریکا که در جایگاه هجدهم ایستاده، فقط ۱۰ امتیاز اختلاف خواهد داشت. در واقع تیم ملی ایران پس از ۱۸ سال باز هم با امیر قلعه‌نویی، بار دیگر به رتبه زیر ۲۰ رنکینگ فیفا صعود خواهد کرد تا بهترین رتبه خود را از سال ۲۰۰۷ به دست بیاورد.

با این وجود بالاترین رتبه ایران در رنکینگ فیفا پانزدهم است که در دوره سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ به دست آمد. ژاپن پس از ۲ برد مقتدرانه هفت بر صفر مقابل چین و ۵ بر صفر در بازی بازی با بحرین، با ۲ پله صعود از رتبه هجدهم به شانزدهم رسید تا به این ترتیب صدرنشینی در آسیا را حفظ کند.


بیشتر بخوانید: صعود یک‌پله‌ای ایران در رده‌بندی فیفا+عکس


کره جنوبی و استرالیا نیز همچنان سوم و چهارم قاره هستند، اما قطر، قهرمان ۲ دوره اخیر جام ملت‌ها که در فیفادی سپتامبر مقابل امارات ۳ بر یک شکست خورده و در بازی با کره شمالی متوقف شد، ۱۰ پله ور رنکینگ فیفا سقوط خواهد کرد و در جایگاه ۴۴ دنیا قرار می‌گیرد.۱۰ رتبه اول رنکینگ دنیا همچنان بدون تغییر مانده است. آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، برزیل، جمهوری چک، هلند، پرتغال، کلمبیا و ایتالیا در رتبه یک تا ۱۰ دنیا قرار دارند.

ارسال نظر