تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳
بازار سهام امروز، بدتر از دیروز

گزارش بورس امروز یکشنبه ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۳

بازار سهام در جریان معاملات روز‌های گذشته شاهد عملکرد ضعیف شاخص کل بوده است. معاملات سهامی امروز بورس تهران حکایت از گرایش شاخص هم‌وزن به روند شاخص کل داشته است.


اقتصاد۲۴- بورس تهران در روند معاملات سهامی روز‌های گذشته با افت قیمت سهم‌های شاخص‌ساز مواجه بوده است. شاخص کل بورس تهران در هشت روز معاملاتی اخیر ریزش تراز داشته و سطح حمایتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را نیز از دست داده است. در این چند روز معاملاتی، شاخص‌های سهامی نشان از ریزش دسته جمعی قیمت نماد‌های سنگین داشتند و حتی در حالی که کلیت بازار با رشد قیمت و ورود جریان پول حقیقی همراه بودند؛ سهم‌های شاخص‌ساز با کاهش مالکیت حقیقی و صفوف فروش سنگین مواجه شدند.

معاملات سهامی امروز حکایت از کاهش فشار تقاضا در میان نماد‌های سبک داشته است. بورس تهران که در روز‌های معاملاتی اخیر با رشد صف‌های خرید در میان نماد‌های سبک و رشد صف‌های فروش در نماد‌های سنگین مواجه بوده است؛ تا نیمه معاملات سهامی امروز، شاهد کاهش فشار تقاضا در نماد‌های سبک بوده و شاخص هم‌وزن نیز وارد روند نزولی شده است.

معاملات سهامی روز شنبه با خروج جریان پول حقیقی از موقعیت‌های سهامی پس از سه روز معاملاتی همراه بود. ارزش معاملات خرد بازار سهام در روز شنبه ۶ درصد به نسبت چهارشنبه هفته قبل رشد داشت و هم‌زمان با ریزش ۴۱ صدم درصدی شاخص کل بورس تهران، با افزایش تراز ۴۵ صدم درصدی شاخص کل هم‌وزن مواجه بودیم.


بیشتر بخوانید: بورس تهران با رئیس جدید احیا می‌شود؟


دیروز ۵۷ درصد نقشه بازار سهام سبز رنگ بود و در انتهای معاملات واحد‌های صندوق‌ها، ۳۸۲ میلیارد تومان پول حقیقی از موقعیت‌های درآمد ثابت خارج شده بود.

برای دیدن روند ۳۰ روزه اخیر معاملات بازار سرمایه از شنبه ۲۴ شهریورماه ورق بزنید.

ارزش صف‌های خرید سهام با ۳۲ درصد افت به ۸۰۱ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز تا ۲۴۰ میلیارد تومان کاهش داشت. سرانه خرید هر کد حقیقی نیز از ۲۹.۹ میلیون تومان روز چهارشنبه به ۴۳.۶ میلیون تومان رسید و ارزش سرانه فروش هر کد حقیقی نیز از ۲۵.۴ میلیون تومان تا ۲۹.۷ میلیون تومان افزایش داشت.

بورس تهران همچنان با محدودیت ۳ درصدی دامنه نوسان قیمتی مواجه است و شاخص کل بورس تهران نیز در محدوده ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی اسیر شده است.

منبع: اکوایران

ارسال نظر