تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

ادامه‌ تجمع کارگران اخراجی پتروشیمی ارغوان گستر ایلام

منابع کارگری از گسترده شدن اعتراضات صنفی کارگران بیکار شده پروژه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام خبر می‌دهند.

اقتصاد۲۴-منابع خبری در شهرستان چوار در استان ایلام از گسترده شدن اعتراضات صنفی کارگران پروژه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام خبر می‌دهند.

یکی از کارگران پتروشیمی ارغوان گستر به ایلنا گفت: حدود ۳۰۰ کارگر پیمانکاری پتروشیمی ارغوان گستر هستیم که در دو مرحله از کار بیکار شده ایم. حدود ۱۰۰ نفر حدودا ابتدای خرداد ماه به بهانه اتمام بخش‌هایی از پروژه از کار بیکار شده‌اند و مابقی ۲۰۰ نفر پایان مرداد ماه با تعطیلی کارگاه شغل خود را از دست داده اند به همین دلیل کارگران مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زنند، اما از روز چهارشنبه (۲۱ شهریور ماه) اعتراض صنفی کارگران از سر گرفته شده که تا امروز یکشنبه (۲۵ شهریورماه) ادامه دارد.

به گفته وی، در اجتماع روز گذشته (شنبه ۲۴ شهریور ماه) کارگران مقابل درب ورودی پتروشیمی در نتیجه مداخله عوامل نیروی انتظامی یکی از کارگران با هویت معلوم با ضربه پای یکی از ماموران نیروی انتظامی از ناحیه شکم دچار مصدومیت شد و عوامل اورژانس وی را برای درمان به بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام منتقل کردند.

این کارگر معترض در ادامه با بیان اینکه او و همکارانش خواهان مشخص شدن وضعیت بازگشت به کار خود هستند، افزود: اگر به ما کارگران اهمیت داده شود و امنیت شغلی و معیشتی‌مان تضمین شود دلیلی برای اعتراض صنفی نیست.

او با بیان اینکه از روز‌های نخست خرداد ماه پیگیر بازگشت به کارمان از مسئولان شهرستانی و استانی هستیم، اما متاسفانه بعد از گذشت حدودا چهارماه هنوز اقدامی در جهت پیگیری وضعیت شغلی‌مان انجام نشده است، افزود: از مسئولان توقع داریم به جای برخورد با کارگران معترض، از مدیریت پتروشیمی عمل به تعهدات قانونی را خواستار شوند.


بیشتر بخوانید:بزرگ‌ترین مجمع عمومی کارگران اعتصابی نفت در هفتشجان چگونه برگزار شد؟ / ۴۰ روز از آغاز به کار کمپین ۱۴۰۰ گذشت


این کارگر اخراجی پتروشیمی ارغوان گستر تاکید کرد: همه کارگران از بومیان منطقه و شهرستان چوار هستند و سابقه کار آن‌ها ۵ تا ۱۰ سال است. اکثریت این کارگران برای تامین معاش خانواده‌های خود با مشکل روبرو هستند و درخواست ما از مدیریت این مجموعه و مسئولان شهرستان بازگشت به کار است که متاسفانه اهمیت داده نمی‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر