تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
اقتصاد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بل وی-۲۸۰ والور؛ هلیکوپتر جدید و خلاقانه ارتش آمریکا

در این مطلب به معرفی هلیکوپتر عمود پرواز بل وی-۲۸۰ والور خواهیم پرداخت.

اقتصاد۲۴- وی-۲۸۰ والور (V-۲۸۰ Valor)، یک هلیکوپتر عمود پرواز بلند برد است که برای ارتش ایالات متحده طراحی شده و هدف آن جایگزینی با هلیکوپتر یواچ-۶۰ بلک هاوک است.

توسعه بل وی-۲۸۰ والور

وی-۲۸۰ والور یک هواپیمای تسلیحاتی بلندبرد عمودی آینده است که در ساخت آن سرعت، برد، چابکی و استقامت در نظر گرفته شده است. این یک هواپیمای هدفمند است که برای ارتش ایالات متحده طراحی شده است. این ماشین پرنده دارای روتور شیب دار نسل سوم توسط شرکت هلیکوپترسازی بل مستقر در فورت ورث، تگزاس، یکی از شرکت‌های تابعه تکسترون توسعه و تولید شده است. این هواپیما مکمل هلیکوپتر بل بوئینگ وی-۲۲ آسپری خواهد بود.

شرکت سازنده این بالگرد را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد و اولین پرواز این نوع را در دسامبر ۲۰۱۷ انجام داد. در دسامبر ۲۰۲۲، ارتش ایالات متحده، وی-۲۸۰ والور را به عنوان برنده برنامه هواپیمای حمله بلند برد آینده انتخاب کرد. هدف ارتش ایالات متحده جایگزینی سیکورسکی یواچ-۶۰ بلک هاوک قدیمی است. وی-۲۸۰ والور در حال حاضر در حال تولید است در حالی که آزمایش‌های صدور گواهینامه روی نمونه اولیه انجام می‌شود.

ویژگی‌های طراحی هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور

وی-۲۸۰ والور برای داشتن چهار خدمه و توانایی حمل حداکثر ۱۴ سرباز طراحی شده است. علاوه بر این، هواگرد جدید ساخت بل از دو موتور توربوشفت رولزرویس AE 1107F استفاده می‌کند که به‌صورت ثابت در نوک بال‌ها نصب شده‌اند و فقط روتور آن‌ها تغییر جهت می‌دهد. حداکثر سرعت بل وی-۲۸۰ والور ۵۲۰ کیلومتر بر ساعت، حداکثر ارتفاع پرواز آن ۱۸۰۰ متر، حداکثر برد جنگی آن ۱۴۸۰ کیلومتر و حداکثر برد خالی آن ۳۹۰۰ کیلومتر است.


بیشتر بخوانید: معرفی هلیکوپتر تهاجمی میل ۲۴


به گفته شرکت سازنده، هدف از ساخته این بالگرد ایجاد انقلاب و ایمنی بالاتر در ماموریت‌های آتی است. وی-۲۸۰ والور با بیش از دو برابر سرعت و برد بیشتر از سیستم‌های تسلیحاتی فعلی، یک راه حل اثبات شده برای مانور‌های دوربرد خواهد بود.

هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور دارای یک طراحی شیک شامل دم V شکل و بدنه از ساختار کامپوزیت است. بال‌ها از یک هسته کربن سلولی بزرگ ساخته شده اند.

هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور مجهز به سیستم کنترل پرواز سه گانه اضافی برای جابجایی دقیق هواپیما و بهبود ایمنی است. این سیستم به کاهش بار کاری خلبانان و وزن هواپیما کمک می‌کند و در عین حال هزینه‌های نگهداری را در مقایسه با سیستم‌های کنترل پرواز سنتی به حداقل می‌رساند.

این هلیکوپتر بازده سوخت بیشتری را ارائه می‌کند و در نتیجه ردپای لجستیکی کمتری در مقایسه با سایر هواپیما‌ها ایجاد می‌کند. ردپای لجستیکی کوچکتر کمک می‌کند تا پشتیبانی لجستیکی مورد نیاز برای حرکت و حفظ نیروی جنگی به حداقل برسد.

موتور هلیکوپتروی-۲۸۰ والور

قدرت هلیکوپتر وی-۲۸۰ والور از دو موتور توربوکرافت تامین می‌شود که به واحد‌های tiltrotor و محرک سه پره متصل شده است. موتور‌های غیر گردان و ثابت هلیکوپتر را در حالت شناور پایدارتر می‌کنند و کنترل بهتری را ارائه می‌دهند.

موتور‌ها در نوک بال‌های هلیکوپتر قرار می‌گیرند. این هلیکوپتر می‌تواند در صورت مفقود شدن یا آسیب دیدن موتور دیگر بر روی یک موتور عمل کند.

عملکرد وی-۲۸۰ والور

این بالگرد مجهز به دو موتور توربوشفت رولزرویس AE ۱۱۰۷F است که در صورت خرابی موتور، هر دو پایه را می‌توان توسط یک شفت که از بال مستقیم عبور می‌کند استفاده کرد.

بال‌های این بالگرد از پلیمر تقویت‌شده با فیبر کربن ساخته شده‌اند که امکان کاهش وزن، استحکام بالا و عملکرد برتر پرواز را فراهم می‌کند. V-۲۸۰ می‌تواند به سطوح بالایی از مانور و کنترل دست یابد که به دلیل طراحی دم V و رودرواتور‌های آن است.

حداکثر سرعت کروز هلیکوپتر بل وی-۲۸۰ والور، ۵۱۸ کیلومتر در ساعت است. این بالگرد دو برابر سرعت و همچنین برد هلیکوپتر‌های عمودی موجود را ارائه می‌دهد.

این هلیکوپتر قادر است در دمای بسیار گرم تا ۹۵ درجه کار کند و در ارتفاع ۶۰۰۰ فوتی پرواز کند. این بالگرد بر خلاف سایر هلیکوپتر‌ها که برای حمل و نقل به منطقه عملیاتی به پشتیبانی لجستیکی نیاز دارند، یک پلت فرم خود مستقر خواهد بود و می‌تواند به صورت استراتژیک تا برد ۳۸۸۹ کیلومتری خود مستقر شود.

مشخصات فنی کلی  وی-۲۸۰ والور

نوع: هلیکوپتر عمود پرواز

خدمه: چهار

توسعه دهنده: بل هلیکوپتر تکسترون

حمل مسافر: ۱۱

حداکثر سرعت: ۵۱۸ کیلومتردر ساعت

ارسال نظر