تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

اعلام قیمت جدید دام‌زنده امروز ۲۷ شهریور

رییس شورای تامین کنندگان دام در تازه‌ترین اظهارنظر، از کاهش قیمت دام زنده خبر داده و گفته است: در حال حاضر متوسط قیمت هرکیلو دام زنده سبک حدود ۲۷۰ هزار تومان و دام سنگین بین ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزار تومان است.

اقتصاد۲۴-گزارش‌ها نشان می‌دهد که در استان تهران هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۲۹۰ هزار تومان و حداکثر۳۱۰ هزار تومان قیمت دارد. هر کیلو گوساله زنده نیز بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در استان اصفهان، اما قیمت دام‌زنده نزولی بود؛ به‌طوری که هر کیلو گوسفند زنده بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت پیدا کرد. هر کیلو گوساله زنده نیز بین ۱۷۵ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

در این میان، در استان مرکزی هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر ۳۱۰ هزار تومان است. گوساله زنده نیز حداقل ۱۸۰ و حداکثر ۱۸۸ هزار تومان به فروش می‌رود. در استان قم هر کیلو گوسفند زنده حداقل ۲۹۰ هزار تومان و حداکثر ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. گوساله زنده هم حداقل ۱۸۵ و حداکثر ۱۹۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

بنا به این گزارش، منصور پوریان، رییس شورای تامین کنندگان دام در تازه‌ترین اظهارنظر، از کاهش قیمت دام زنده خبر داده و گفته است: در حال حاضر متوسط قیمت هرکیلو دام زنده سبک حدود ۲۷۰ هزار تومان و دام سنگین بین ۱۷۰ تا ۱۷۵ هزار تومان است.

او نرخ هر کیلوگوشت قرمز منجمد را ۳۰۰ هزار تومان و گوشت گرم ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار تومان در بازار اعلام کرده و افزوده؛ با توجه به نرخ کنونی دام زنده، هرکیلو لاشه گوسفندی با نرخ حدود ۵۰۰ تا ۵۳۰ هزار تومان باید عرضه شود.

به گفته پوریان، طبق آمار‌ها جمعیت دام سبک زنده کشور نزدیک‌به ۷۰ میلیون راس و جمعیت دام مولد کشور بین ۴۷ تا ۴۸ میلیون راس است.


بیشتر بخوانید:اعلام قیمت دام زنده امروز ۲۵ شهریور


رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه تامین گوشت از بازار‌های مختلف علت اصلی مدیریت بازار محسوب می‌شود، تصریح کرده؛ با مدیریت خوب بازار شاهد افزایش قیمت چندانی در دام زنده و گوشت قرمز نبودیم و تقریبا بازار با ثبات روبه‌رو بوده است.

به گفته او، با توجه به حجم مناسب واردات گوشت و تولید داخل، بازار کاملا اشباع است؛ به طوریکه هیچ گونه کمبودی در عرضه نداریم.

پوریان نیاز سالانه واردات گوشت کشور را ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزارتن اعلام کرده و گفته؛ بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۸۰ هزارتن گوشت منجمد و گرم تنظیم بازار وارد شده است. همچنین در ایام صفر ۳ هزارتن گوشت منجمد و روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم در بازار عرضه شد. براین اساس با اعمال مدیریت صحیح و جلوگیری از زیان دامداران باید اجازه صادرات در کنار واردات برای تنظیم بازار داده شود.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر