تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

تخصص جدید جواد نکونام در استقلال

هر چهار بازیکن تعویضی استقلال در مصاف با الغرافه روی ۲ گل این تیم تاثیرگذار بودند تا مشخص شود جواد نکونام چه عملکرد خوبی در جریان بازی مقابل نماینده قطر داشته است.

اقتصاد۲۴-استقلال در اولین بازی خود در لیگ نخبگان آسیا به مصاف الغرافه رفت و موفق شد نماینده قطر را با نتیجه پرگل ۳ بر صفر از پیش رو بردارد و شروعی قدرتمندانه در این فصل از رقابت‌های آسیایی داشته باشد. پیروزی مذکور، جایگاه جواد نکونام روی نیمکت تیم آبی‌پوش پایتخت را هم استحکام بخشید.

سرمربی استقلال و دستیارانش عملکرد فوق‌العاده‌ای در تعویض‌ها داشتند و هر چهار تغییرشان روی گل‌های دوم و سوم تاثیرگذار بودند و نشان دادند لایق حضور در زمین بودند. چیزی که نباید به این سادگی از کنار آن عبور کرد و باید برای بازی‌خوانی و جا‌به‌جایی‌های نکونام و کادرش اعتبار خاصی قائل شد.

اثرگذاری مهرداد روی گل رامین

گل دوم استقلال توسط رامین رضاییان زده شد. او قبل از شوت و دریبل زیبایش، توپ را از مهرداد محمدی‌ای گرفت که موفق به بازپس‌گیری توپ شده بود. مهرداد در دقیقه ۷۷ جایگزین محمدحسین اسلامی شد و به جز پاس گلش، یکی ۲ بار دیگر نیز مدافعان حریف را به هم ریخت و به سمت دروازه شوت‌زنی کرد.

گل سوم استقلال، ماحصل درخشش سه بازیکن تعویضی

گل سوم، اما نمونه عیان درخشش تعویضی‌های استقلال بود. گائل کاکوتا پابه‌توپ راهی دروازه الغرافه شد و ابوالفضل جلالی را در سمت چپ صاحب توپ کرد. وینگ‌بک ملی‌پوش تیم تهرانی با یک پاس کات‌بک، آرش رضاوند را به توپ رساند و هافبک استقلال با یک ضربه بغل پا دروازه را گشود. هر سه بازیکن به عنوان مهره تعویضی جای میلاد زکی‌پور، جلال‌الدین ماشاریپوف و زبیر نیک‌نفس را گرفته بودند و جواب اعتماد کادرفنی را دادند. در این بین آرش رضاوند شدیدا تحت فشار بود و با این گل کمی از زیر فشار درآمد.


بیشتر بخوانید: نکونام: استقلال به بزرگی در آسیا معروف است


تعویضی‌ها، آینده را نشانه رفتند!

حالا باید دید در ادامه فصل و در بازی‌های پیش رو این بازیکنان تعویضی چه جایگاهی در ترکیب استقلال خواهند داشت. ابوالفضل جلالی، رقابت نزدیکی با میلاد زکی‌پور در سمت چپ دارد و پاس گلش بسیار در نگرش کادرفنی تاثیرگذار خواهد بود.. گائل کاکوتا در قامت خرید جدید آبی‌پوشان انتظارات زیادی را همراه خود دارد و این اثرگذاری شروع امیدوارکننده‌ای برای الباقی فصل بود. مهرداد محمدی نیز پس از محرومیتی طولانی‌مدت و حواشی فراوان با این عملکرد، توانایی‌اش را به رخ کشید و با صدای بلند اعلام کرد آماده حضور در میادین است. آرش رضاوند هم همان‌طور که گفته شد، به شدت توسط بخش قابل‌توجهی از هواداران استقلال مورد انتقاد قرار دارد و این گل برایش بسیار حیاتی و نجات‌بخش بود.

منبع: فوتبال ۳۶۰

ارسال نظر