تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

شهرام وثوقی راد رئیس خبرگزاری صداوسیما شد

طی حکمی از سوی معاون سیاسی صداوسیما، شهرام وثوقی راد به سمت ریاست خبرگزاری صداوسیما منصوب شد.

اقتصاد۲۴-متن حکم انتصاب شهرام وثوقی‌راد به ریاست خبرگزاری صداوسیما از سوی حسن عابدینی- معاون سیاسی صدا و سیما به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب آقای شهرام وثوقی راد
نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجربه‌ای که حاصل افزون بر دو دهه تلاش حرفه‌ای در رسانه ملی است به موجب این حکم به عنوان " رییس خبرگزاری صدا و سیما " منصوب می‌شوید.

گسترش تور خبرگیری در کانون رویداد‌ها برای تحقق اصل روایت اولی، رصد و پایش به هنگام تحولات و رویداد‌های خبری ملی، منطقه‌ای و بین المللی و افزایش سرعت در تأمین نیاز‌های خبری مخاطبان به صورتی نوآورانه، جذاب و تأثیرگذار از وظایف اصلی در مرحله تثبیت روند تحولی معاونت سیاسی مبتنی بر هویت محوری و عدالت گستری خواهد بود.

پوشش فعالیت‌های دولت، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی، تحکیم و ارتقاء بسیج عمومی، افزایش انسجام و همبستگی ملی و هم افزایی با ظرفیت‌های مردمی و نخبگانی با تشکیل کمیته‌های کارشناسی از دیگر موضوعاتی است که بایستی با جدیت پیگیری شود.

فعال‌سازی راهبرد‌های اطلاع‌رسانی متناسب با حوزه تمدنی ایران اسلامی، محور مقاومت و جهان اسلام، تنوع بخشی در پوشش جغرافیایی و موضوعی (اقتصادی، فرهنگی و سیاسی) و خلاقیت در ارائه فراورده‌های خبری متنوع و تولید و پخش گزارش‌های تحلیلی و مستند گزارشی با هدف افزایش ضریب آگاهی آحاد جامعه هم مد نظر قرار گیرد.

تدبیر برای حضور مؤثر و گسترده در فضای مجازی و رسانه‌های نوین با هدف افزایش ضریب نفوذ و تقویت مرجعیت خبری و مدیریت و هماهنگ‌سازی رویکرد‌های اطلاع رسانی در همه حوزه‌های تولید پیام متناسب با سیاست‌های کلان رسانه ملی هم از مولفه‌هایی است که بایستی در دستور کار گنجانده شود.


بیشتر بخوانید:انتصاب های غیرتخصصی در معاونت حقوقی و امور مجلس صدا و سیما


لازم می‌دانم از تلاش شبانه‌روزی برادر گرامی جناب آقای محمدعلی صائب در دوره مسئولیت قدردانی نمایم. موفقیت روزافزون شما را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) از خداوند متعال مسئلت دارم. "

حسن عابدینی

معاون سیاسی

شهرام وثوقی راد کارشناس ارشد روابط بین الملل و دانشجوی دکتری دفاع ملی است که کارش را از دبیری و سردبیری خبر جام جم، ۱۹ شبکه اول و سردبیری آنسوی خبر‌ها آغاز کرد.

یک دهه سردبیری بخش خبری ۲۰:۳۰ را بر عهده داشت که پس از آن مدیر کل اخبار سیما شد.

معاونت ارتباطات دفتر رئیس جمهور، سردبیر ارشد معاونت سیاسی، سرپرستی قائم مقام معاونت سیاسی و مدیریت شبکه خبر هم در کارنامه وثوقی راد دیده می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر