تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۰۸ مهر ۱۴۰۳

پدیده عجیب نان چند نرخی در تهران

درحالی که وزارت کشور با افزایش قیمت نان و اعمال نرخ‌های جدید موافقت کرد، بسیاری از نانوایی‌ها نان را به ۲تا ۳برابر قیمت می‌فروشند.

اقتصاد۲۴-وزارت کشور روز ۱۹شهریور با افزایش ۴۰درصدی نرخ مصوب نان در ۱۰ استان موافقت کرد و براساس این مصوبه قیمت نان سنگک ساده از ۳هزارتومان به ۵هزار تومان افزایش یافت و نان بربری ساده از هزار و ۸۰۰ تومان به ۲هزار و ۵۰۰ تومان شد، اما پیدا کردن نان به قیمت مصوب در بسیاری از مناطق پایتخت بسیار دشوار است.

درحال حاضر حدود ۶۰درصد از نانوایی‌های شهر تهران آزادپز هستند و قیمت نان در این نانوایی‌ها از نرخ‌های مصوب پیروی نمی‌کند و محصولات چندنرخی و با فاصله ۲تا ۳برابری نرخ‌های مصوب به دست مشتریان می‌رسد.

میانگین قیمت یک بربری کنجدی در نانوایی آزادپز ۷هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک کنجدی ۲۵هزار تومان و سنگک ویژه ۳۵هزار تومان است.

درحالی که تمامی این نانوایی‌ها مجهز به کارتخوان‌های هوشمند هستند، نانوایان با استفاده از ترفند جدید نان ۳۵هزار تومانی را ۷عدد سنگک ساده محاسبه می‌کنند و به ازای فروش یک سنگک ویژه در کارتخوان ۷عدد نان ساده محاسبه می‌شود.

براساس آخرین مصوبه دولت قیمت نان لواش از ۵۰۰تومان به ۷۰۰تومان افزایش یافته است، حال اینکه بسیاری از نانوایی‌ها با پخت نان تافتون ویژه آن را به قیمت ۲هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسانند و با اعمال محدودیت در خرید به مشتریان بیش از ۱۰عدد نان نمی‌فروشند تا بتوانند در کارتخوان‌ها نان را با نرخ مصوب ثبت کنند.

منبع: چندثانیه اقتصاد

ارسال نظر