تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
دود تنش منطقه در چشم دلار رفت

 پیش بینی قیمت دلار فردا ۱۱ مهر ۱۴۰۳

قیمت دلار چهارمین روز هفته تحت تاثیر رخدادهای سیاسی در منطقه خاورمیانه با گپ مثبت بازگشایی شد. دلار بیش از هزار تومان گران شد، اما در طول معاملات کاهش محدودی داشت و در میانه کانال ابتدایی کریدور ششم بسته شد. معامله‌گران همچنان اعتقاد دارند سیاست ارزپاشی دلار ادامه دارد؛ زیرا با وجود اخبار نامساعد سیاسی اسکناس دلار باید پرش‌های قیمتی چشمگیری را در روز سه‌شنبه تجربه می‌کرد.

اقتصاد۲۴-قیمت دلار با افزایش ۸۵۰ تومانی در میانه کانال ابتدایی کریدور ششم معامله شد و مقاومت روزانه را شکست. معامله‌گران روند تقاضا در ابتدای روز سه‌شنبه را بیشتر از عرضه عنوان کردند و همین موضوع را دلیل افزایش قیمت دلار دانستند، اما در ادامه روز عرضه و تقاضا در تعادل قرار گرفت و قیمت دلار نسبت به ساعات ابتدایی بازگشایی بازارها کاهش ۱۵۰ تومانی پیدا کرد.

دوشنبه ۹ مهر اسرائیل رسماً اعلام جنگ و آغاز عملیات محدود و هدفمند را علیه لبنان اعلام و همین موضوع، موج اخبار منفی و گسترده‌ای را روانه بازارها کرد.

پیش بینی قیمت دلار

فعالان بازار ارز با وجود سیگنال‌های نامساعد و رشد نزدیک به هزار تومانی قیمت دلار می‌گویند، سیاست‌گذار به واسطه بازارساز بازار ارز را در مشت دارد و اجازه افزایش شارپی به قیمت این اسکناس نمی‌دهد.

با وجود اینکه موضوع جنگ حماس و اسرائیل برخی معامله‌گران بازار ارز را در لاک احتیاطی فرو برده است، اما تحلیلگران بازارها معتقدند مسائل سیاسی بر مسائل اقتصادی و قیمت‌ها اثر چندان طولانی‌مدتی ندارد.

آنها می‌گویند در حال حاضر موضوع انتخابات آمریکا و ازسرگیری مذاکرات برجام می‌تواند دلار را به کریدور پنجم برگرداند، در غیر این صورت اسکناس آمریکایی در کریدور ششم ماندگار می‌شود. کارشناسان اقتصادی محدوده کوتاه‌مدت قیمت دلار را کانال‌های ابتدایی کریدور ششم می‌دانند.

قیمت ارزهای مهم صعودی شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه با افزایش ۱۵۰ تومانی با رقم ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومانی بازگشایی شد. قیمت تتر با رشد ۵۰۰ تومانی در سطح ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار گرفت و با دلار در یک خط ایستاد.

پوند انگلیس روی قیمت ۸۱ هزار و ۶۴۰ تومانی معامله شد و افزایش ۸۰۰ تومانی پیدا کرد. قیمت یورو روی رقم ۶۷ هزار و ۹۷۰ تومانی ایستاد و افزایش ۵۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز سه‌شنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۷۳۹ تومانی عرضه شد و افزایش ۴۴ تومانی پیدا کرد و حواله دلار نیز با رقم ۴۶ هزار و ۷۴۷ تومانی عرضه شد و افزایش ۸۵ تومانی داشت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر