تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

نیمه دوم سال، خودرو گران می‌شود؟

اینکه بازار خودرو در شش ماه دوم سال چه افت‌وخیزی خواهد داشت، بستگی به عوامل خودرویی و غیرخودرویی دارد که به نظر می‌رسد طبق روال چند سال گذشته، غیرخودرویی‌ها تاثیر بیشتری خواهند داشت.


اقتصاد۲۴- در حال حاضر، شرایط منطقه‌ای به دلیل رویه‌ای که اسرائیل در پیش گرفته، بسیار ملتهب است و افکار عمومی بیم آن را دارند که جنگی گسترده در منطقه رخ بدهد و پای ایران نیز به آن کشیده شود. هرچه این تصور قوی‌تر شود، انتظارات تورمی بالاتر خواهد رفت و در نتیجه، قیمت ارز هم بالا می‌رود و این به معنای رشد قیمت در بازار خودرو است.

نکته دیگر، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آبان است که نتیجه آن می‌تواند بر انتظارات تورمی و قیمت ارز و به تبع اینها، قیمت خودرو تاثیر مثبت یا منفی بگذارد. این وسط البته رشد تولید و عرضه خودرو‌های داخلی و بهبود واردات نیز می‌تواند بر منحنی قیمت خودرو اثر بگذارد؛ اما نقش اصلی را انتظارات و ارز بازی خواهند کرد. از همین رو، پیش بینی کلی از بازار خودرو در شش ماه دوم سال، افزایشی است.

کریمی سنجری در این مورد می‌گوید: بعید به نظر می‌رسد بازار خودرو در شش ماه دوم با افت قیمت نسبت به نیمسال نخست مواجه شود. وی تاکید می‌کند: چشم‌انداز بازار خودرو در نیمه دوم سال افزایشی است. به گفته وی، بازار خودرو در رکود است، چون مردم تصور واردات خودرو‌های کارکرده را دارند و این رکود در نیمه دوم سال نیز با توجه به اینکه قیمت بالا می‌رود و قدرت خرید کم می‌شود، بیشتر خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر