تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۱۱ مهر ۱۴۰۳

رقیب جدید برای خودرو‌های هیبریدی بازار + عکس

«عبدالله سلطانی» مدیرعامل پارس‌خودرو، در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی، از عرضه رووی eRX۵ در آینده نزدیک خبر داد.

اقتصاد۲۴-«عبدالله سلطانی»، مدیرعامل پارس‌خودرو، در گفتگو با خبرگزاری‌های داخلی، از عرضه رووی eRX۵ در آینده نزدیک خبر داد. این خودرو کراس‌اوور کوچک هیبریدی است و رقیب خودرو‌هایی نظیر لاماری ایما هیبرید یا تیگو ۷ پرو هیبرید خواهد بود. مدیرعامل پارس‌خودرو وعده داده قیمت رووی eRX۵ کمتر از ۲ میلیارد تومان تعیین شود.

رووی eRX۵ در واقع خودرویی است که برخی نسخه‌های آن با نام ام جی RX۵ و در تعداد محدود به بازار ایران آمدند. پارس‌خودرو تصمیم دارد با همکاری سایک‌موتورز چین، Roewe eRX۵ را ابتدا به‌صورت وارداتی و سپس به‌صورت مونتاژی در بازار ایران عرضه کند. این خودرو در کنار زوتی DL۵، دومین محصول وارداتی پارس‌خودرو خواهد بود که به محصولی مونتاژی تبدیل می‌شود

مشخصات فنی

همان‌طور که اشاره کردیم، رووی eRX۵ نسخه هیبریدی این خودرو است که پارس‌خودرو آن را به کشورمان خواهد آورد. این خودرو از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و موتور الکتریکی بهره می‌برد. حداکثر راندمان پیشرانه هیبرید آن ۲۴۱ اسب‌بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن‌متر گشتاور است.

رووی eRX۵

اعداد و ارقام راندمان پیشرانه Roewe eRX۵ قابل‌توجه‌اند و نشان می‌دهند با رقیبی قدرتمند و چالش‌برانگیز مواجهیم. شتاب صفرتاصد رسمی این خودرو ۶.۹ ثانیه اعلام شده که رقمی جذاب به حساب می‌آید. گیربکس نیمه‌اتوماتیک یا AMT با ۱۰ دنده، وظیفه انتقال قدرت را در این کراس‌اوور برعهده دارد. رووی eRX۵ می‌تواند با‌تکیه‌بر باتری‌هایش در حالت تمام برقی، ۶۱ کیلومتر طی کند.

امکانات رووی eRX۵:

کروز کنترل تطبیقی، فرمان برقی دی تایپ، اتوهلد، سنسور باد تایر، رینگ ۱۹ اینچی، تریم داخلی دورنگ، ایربگ جانبی برای جلو و عقب، صندلی‌های برقی جلو، گرمکن صندلی‌های جلویی، صندلی‌های چرم، هشدار خروج از مسیر، رادار پارک جلو و عقب، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، سنسور دنده عقب، گرمکن آینه‌های جانبی، آینه‌های برقی، سانروف، سیستم بازیابی انرژی، کمک به رانندگی بین خطوط، دستگیره هوشمند مخفی، دی‌لایت و اتولایت، کی‌لس استارتر، دوربین عقب و دوربین ثبت وقایع.

 

منبع: دیجیاتو
ارسال نظر