تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

اخراج صدها نفر در شرکت کوکاکولا!

شرکت آمریکایی کوکاکولا به منظور کاهش هزینه‌های خود و سازگاری با روندهای تغییر یافته لجستیکی، قصد دارد پنج کارخانه تولید و توزیع خود را در آلمان تعطیل کند.

اقتصاد۲۴- شرکت آمریکایی کوکاکولا به منظور کاهش هزینه‌های خود و سازگاری با روند‌های تغییر یافته لجستیکی، قصد دارد پنج کارخانه تولید و توزیع خود را در آلمان تعطیل کند.

این غول صنعت غذای آمریکا در سال آینده میلادی با تعطیلی پنج سایت توزیع و تولید، حدود ۵۰۰ شغل در آلمان را حذف خواهد کرد.

شرکت کوکاکولا یوروپاسیفیک پارتنرز (CCEP) که فعالیت‌های بطری‌سازی و توزیع و فروش کوکاکولا را در آلمان انجام می‌دهد، اعلام کرد که کارخانه‌های مورد نظردر شهر‌های نوی‌مونستر، بیله فلد، برلین و ممینگن و کلن واقع شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر این شرکت دارای ۱۴ مرکز تولید در آلمان و در مجموع ۲۷ کارخانه و نمایندگی با حدود ۶۵۰۰ کارمند است.

شرکت CCEP اعلام کرد که این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که این شرکت تلاش می‌کند در مواجهه با افزایش رقابت بازار و همچنین سازگاری با تغییرات لجستیکی در بخش نوشیدنی، از نظر هزینه‌ها کارآمدتر شود.


بیشتر بخوانید:علت توقف تولید نوشابه‌ کوکاکولا در ایران چیست؟


این شرکت همچنین تلاش می‌کند از ظرفیت لجستیکی و تولیدی خود در آلمان به طور کارآمدتری استفاده کند، زیرا در حال حاضر کارخانه‌های زیادی در آلمان غربی دارد.

علاوه بر تعطیلی کارخانه‌ها، انتظار می‌رود حدود ۵۰۵ شغل کاهش یابد که حدود ۲۰۷ مورد آن به سایر کارخانه‌ها منتقل می‌شود و تخمین زده می‌شود که ۷۸ شغل جدید اضافه شود.

کارخانه تولید و توزیع کلن که در حال حاضر حدود ۶۰۰ کارمند دارد، در ۳۱ مارس سال آینده تولید خود را متوقف خواهد کرد. یکی از دلایل اصلی تعطیلی این است که این کوچکترین کارخانه در آلمان غربی است و احتمال کمی برای رشد یا توسعه آن وجود دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر