تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳
شارژ شاخص کل بازار سهام را نجات می‌دهد؟

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳

بازار سهام در چهارمین روز معاملاتی هفته با روند نامتوازن شاخص‌های کل و هم‌وزن روبه‌رو بود؛ به نحوی که شاخص کل بورس رشد بیش از سه هزار واحدی پیدا کرد. آیا شارژ شاخص کل بازار سهام را نجات می‌دهد؟

اقتصاد۲۴- بازار سهام در حال وارد آخرین روز معاملاتی هفته سوم مهر می‌شود که همچنان با ریسک‌های سیستماتیک روبه‌روست. حجم نقدینگی در گردش در این بازار بسیار پایین است و اغلب سهامداران یا طی ماه‌های گذشته از این بازار فرار کرده و پول خود را به بازار‌هایی نظیر کریپتو، طلا و سکه برده‌اند یا پول خود را پارک کرده و فعلاً نظاره‌گر بازار هستند.

در این میان، بازار سهام با اهرم‌های فشار بیرونی نظیر فاکتور‌های اقتصاد کلان، کسری بودجه، تنش‌های سیاسی و نظامی و مواردی مانند آن هم دست‌وپنجه نرم می‌کند. به این ترتیب نباید انتظار تحرک ویژه‌ای از بازار داشت. آن هم زمانی که دامنه نوسان قیمت سهام تنها یک درصد است!

حتی رشد روز سه‌شنبه شاخص کل نیز از سوی برخی از اهالی بازار به عنوان شاخص سازی تعبیر شده است و بر همین اساس، این گزاره مطرح است که آیا رگولاتور بار دیگر برای نجات بازار دست به شاخص‌سازی خواهد زد؟ آیا این نسخه سهامداران را دوباره فعال می‌کند؟

به نظر می‌رسد پاسخ به این پرسش‌ها منفی باشد! در همین حال روز چهارشنبه معمولاً روز فروش سهام و نقدکردن تلقی می‌شود و بر همین اساس، بازار سهام در بهترین حالت، حرکتی خنثی خواهد داشت.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر