تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

آماده واردات این خودرو کاملا ژاپنی به ایران باشید+عکس

شرکت آرین موتور، به‌عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، این بار تصمیم گرفته تا در کنار مدل محبوب اوتلندر، یک محصول جدید از این برند معتبر یعنی اکلیپس کراس را وارد کند.

اقتصاد۲۴- مونتاژ میتسوبیشی اکلیپس کراس در چین متوقف شده است و میتسوبیشی‌های وارداتی به ایران صفر تا صد ساخت ژاپن هستند. با این مقدمه به بررسی این کراس اوور جذاب در راه بازار ایران می‌پردازیم.

فرم کلی چراغ‌ها برای اکلیپس کراس، زبان طراحی مشابه اوتلندر دارد. ادوات کروم به شکل C در طرفین سپر دیده می‌شود و همراه خطوط بدنه، حس یک کراس‌اور کوپه اسپرت را تقویت می‌کند. اکلیپس کراس از مهم‌شکن‌های بزرگ در طرفین سپر استفاده می‌کند و فاقد LED‌های ظریف مرسوم در خودرو‌های مدرن ژاپنی است. نسخه‌های آپشنال و خصوصا مدل پلاگین هیبرید، صرفا در بخش کوچکی از پایین سپر، ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ دارند. جلو پنجره آن هم طراحی بسیار شکیل و زیبایی دارد و به سیاق میتسوبیشی و لوگوی جذابش وفادار است.

امکانات رفاهی اکلیپس کراس اوور

فرمان کاملا گرد و نمایشگر دیجیتال قدیمی مخصوص سیستم تهویه (کولر /بخاری) هم بسیار قدیمی به نظر می‌رسد. در مدل ۲۰۲۳، حتی دسته دنده هم حس یک خودروی مدرن را منتقل نمی‌کند. مدل پایه نمایشگر لمسی ۷ اینچ دارد و نمونه ۸ اینچ مخصوص نسخه‌های آپشنال است. صندلی‌های چرم باکیفیت، نکته مثبت اکلیپس کراس هستند، اما برای ردیف عقب، طراحی ساده و تخت دارند. قسمت عقب خودرو مناسب افراد بلند قد نیست و امکان برخورد سرشان با سقف در هنگام عبور از روی دست انداز‌ها وجود دارد.

مشخصات فنی و ابعاد اکلیپس کراس اوور ۲۰۲۴

این خودرو از لحاظ ابعادی مابین دو مدل اوتلندر و ASX قرار می‌گیرد. اکلیپس کراس به پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۵۰ نیوتون‌متر را دارد. این پیشرانه با مصرف سوخت ترکیبی ۷ لیتر در هر صد کیلومتر امکان پیمایش ۹۰۰ کیلومتر را با باک ۶۳ لیتری خود دارد. گیربکس CVT این خودرو قابلیت تعویض دستی ۸ سرعته را دارد و با این سیستم انتقال قدرت، شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور به ۹.۳ ثانیه می‌رسد.

قیمت اکلیپس کراس اوور

منبع:روزگارخودرو

ارسال نظر