تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

اخذ ویزای شنگن از کدام کشورهای اروپایی سخت‌تر است؟

مسافران بسیاری از کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا برای ورود به منطقه شنگن نیاز به اخذ ویزا دارند که اغلب دریافت آن زمان‌بر و دشوار است.

اقتصاد۲۴-با این حال، نرخ رد تقاضای ویزا در ۲۷ کشور عضو شنگن یکسان نیست؛ به نحوی که برخی از کشور‌ها در این زمینه بسیار سخت‌گیرترند.

پیش‌بینی اینکه کدام کشور‌ها بیشتر درخواست‌های ویزا را رد می‌کنند، کار آسانی نیست. با این حال به گزارش شنگن‌نیوز، آمار به ثبت رسیده در وب‌سایت Schengen Visa Info نشان می‌دهد که گاهی کشور‌هایی که با تقاضای کمتری روبرو هستند، سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کنند و پاسخ منفی بیشتری به متقاضیان می‌دهند.

پنح کشوری که در زیر به آن‌ها اشاره شده بالاترین نرخ رد درخواست‌های ویزای شنگن را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص داده‌اند.

کدام کشور‌های منطقه شنگن برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی کنترل مرز‌های زمینی خود را تشدید کرده‌اند؟
آغاز طرح ورود-خروج؛ از ماه نوامبر کنترل‌های مرزی منطقه شنگن برای مسافرانی که ساکن اتحادیه اروپا نیستند تغییر می‌کند

مالت

مالت سال گذشته میلادی بالاترین نرخ رد تقاضای ویزا را در بین ۲۷ کشور عضو منطقه شینگن از آن خود کرد.

بر اساس آمار به ثبت رسیده، متقاضیان در سال ۲۰۲۳، حدود ۳۳ هزار و ۳۱۶ درخواست ویزا به این کشور ارائه کردند که ۱۲ هزار و ۲۶۱ مورد یا به عبارتی ۳۷.۶۰ درصد آن‌ها رد شد.

بالاترین نرخ رد درخواست ویزا در مالت به متقاضیان الجزایری اختصاص داشت به نحوی که با حدود ۹۰.۳۵ درصد از درخواست‌های آن‌ها مخالفت شد.

درخواست‌های ارائه شده توسط اتباع کشور‌های غنا و مراکش، پس از الجزایری‌ها با بیشترین پاسخ منفی روبر شد به شکلی که به ترتیب ۶۲.۶۹ و ۶۰.۳۷ درصد از آن‌ها مورد قبول قرار نگرفتند.

استونی

استونی نیز از سخت‌گیر‌ترین کشور‌های اروپایی در زمینه صدور ویزای شنگن است. این کشورسال گذشته میلادی به بیش از نیمی از درخواست‌های ویزای شنگن پاسخ رد داده است.

به گزارش شنگن نیوز، حدود ۶۱.۴ درصد از ۴ هزار و ۳۴۷ درخواست ویزای شنگن دریافتی در این کشور طی سال گذشته با پاسخ منفی روبرو شده است.


بیشتر بخوانید:شرایط عجیب خانواده‌های ایرانی در کانادا


بیشترین نرخ رد درخواست ویزا در این کشور به اتباع مصر اختصاص داشت که بنا به این گزارش ۵۹.۵ درصد از تقاضا‌های آن‌ها با پاسخ منفی روبرو شد.

متقاضیان از امارات عربی متحده و هند نیز به ترتیب با اختصاص نرخ ۵۷.۹ و ۴۹.۷ درصدی رد ویزا، پس از مصری‌ها در جایگاه بعدی قرار گرفتند؛ این در حالیست که متقاضیان چینی با کمترین نرخ رد درخواست ویزا (حدود ۷.۳ درصد) روبرو بودند.

بلژیک

بلژیک سال ۲۰۲۳ بیش از یک چهارم درخواست‌های ویزای شینگن را رد کرده است و از این حیث در رتبه سوم سختگیرترین کشور عضو منطقه شنگن قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، از حدود ۲۲۵ هزار و ۹۵۱ مورد درخواست ویزای ارائه شده به این کشور، ۶۰ هزار و ۱۴۸مورد رد شده است.

شهروندان سنگال، آنگولا و نیجریه به ترتیب با اختصاص نرخ ۶۷.۸، ۶۶.۴۴ و ۶۲.۴۵ درصدی رد درخواست ویزا به خود در این کشور، بیشترین پاسخ‌های منفی را دریافت کرده‌اند.

سوئد

سوئد در سال ۲۰۲۳ حدود ۶۰ هزار و ۱۴۸ مورد درخواست ویزا را رد کرد که این میزان حدود ۲۳.۱ درصد از کل درخواست‌ها را شامل می‌شود.

این آمار سبب شد تا سوئد سال گذشته میلادی در رتبه چهارم سختگیرترین کشورعضو شنگن از حیث صدور ویزا قرار گیرد.

بیشترین نرخ رد ویزا در این کشور به شهروندان ایرانی تعلق داشت به نحوی که ۷۶.۶۵ از ۴۱۵۳ مورد درخواست ثبت شده توسط آن‌ها، رد شد.

پس از ایرانی‌ها، اتباع پاکستان و لبنان به ترتیب با نرخ ۶۹.۴۹ و ۶۶.۲۱ درصدی رد درخواست ویزا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

دانمارک

دانمارک در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۰۷ هزار مورد درخواست ویزا دریافت کرد که حدود ۲۱ درصد آن‌ها رد شد.

بیشترین رد درخواست ویزا در دانمارک به شهروندان مراکشی تعلق داشت به نحوی که هر دو درخواست ثبت شده توسط مراکشی‌ها در این کشور رد شد.

پس از مراکشی‌ها، اتباع ایران و پاکستان قرار دارند که به ترتیب با نرخ ۷۶.۶۵ و ۶۹.۴۹ درصدی رد درخواست ویزا در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

منبع:یورونیوز

ارسال نظر