تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

دربی دوستانه استقلال و پرسپولیس در ازبکستان

امشب ماشاریپوف و اورونوف، ستاره‌های پرسپولیس و استقلال همدیگر را می‌بینند اما این بار لباس آنها همرنگ خواهد بود.

اقتصاد۲۴-تیم ملی ازبکستان امروز در حالی روبه‌روی ایران قرار می‌گیرد که ۲بازیکن سرشناس و تأثیرگذار این تیم در لیگ برتر خودمان بازی می‌کنند. جلال‌الدین ماشاریپوف و اوستون اورونوف مهم‌ترین چهره‌های تیم ملی ازبکستان هستند که نقش بسیار مهمی در شکل‌دادن به حملات این تیم دارند.

این دو بازیکن که در استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند، شناخت خوبی از بازیکنان ایرانی دارند و اضافه‌شدن این شناخت به تکنیک و تبحر بالای آن‌ها در گل‌سازی و گلزنی، باعث می‌شود حریفان خطرناکی برای تیم ملی ایران محسوب شوند. اورونوف که بدون‌شک ستاره نیم‌فصل دوم سال گذشته و یکی از عوامل اصلی قهرمانی پرسپولیس بود، در فصل جاری نیمی از بازی‌ها را به‌خاطر مصدومیت از دست داده، اما در آستانه بازی ملی به بهبودی رسیده و ازبک‌ها را همراهی می‌کند. او در لیگ امسال طی ۳مسابقه‌ای که در ترکیب اصلی بوده و یک مسابقه‌ای که به‌عنوان یار جایگزین به زمین رفته مجموعا ۲۱۶دقیقه بازی کرده و یک گل هم برای تیمش به ثمر رسانده است.

تک‌گل اورونوف در بازی با فولاد به ثمر رسید که بهترین بازی این بازیکن در لیگ برتر هم بود. میانگین نمرات اورونوف طی این مسابقات ۷.۱۴ بوده که او را در رتبه بیستم برترین بازیکنان لیگ قرار می‌دهد. قرینه استقلالی او یعنی جلال‌الدین ماشاریپوف خیلی بیشتر فرصت حضور در ترکیب اصلی را داشته و در واقع هیچ بازی و هیچ دقیقه‌ای را از دست نداده است.

طی ۵۴۰دقیقه‌ای که استقلال در لیگ برتر بازی کرده ماشاریپوف در تمامی دقایق حضور داشته است. این بازیکن هیچ گلی نزده و فقط یک پاس گل در کارنامه‌اش دیده می‌شود. اما نمرات بالای او باعث شده با میانگین ۷.۲۲ بالاتر از اورونوف و در رتبه دهم جدول بازیکن‌ها حاضر باشد. نبرد رتبه‌های دهم و بیستم لیگ برتر با ستاره‌های ایرانی در نوع خودش جالب توجه خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر