تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳
بهای نفت در بازارهای جهانی

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۷ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۱۱ سنت رسید.

اقتصاد۲۴-به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از افزایش در روز گذشته، امروز پایین آمده است، اما در آستانه دومین افزایش هفتگی قرار دارد. سرمایه‌گذاران در حال بررسی تاثیر خسارت طوفان بر تقاضای نفت در آمریکا هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۷ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۱ سنت معادل ۰.۲۸ درصد کاهش ۷۵ دلار و ۶۴ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۱ تا ۲ درصد طی یک هفته گذشته افزایش قیمت داشته‌اند.

در آمریکا طوفان میلتون پس از ایجاد خرابی‌های گسترده در فلوریدا به اقیانوس اطلس رسیده است. این طوفان باعث مرگ ۱۰ نفر و قطعی برق میلیون‌ها واحد شده است. این خسارت‌ها احتمالاً مصرف سوخت در برخی مناطق بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت دنیا را پایین می‌آورد.

سرمایه‌گذاران در حال بررسی تاثیر خسارات این طوفان بر اقتصاد و تقاضای سوخت در آمریکا هستند.

متوسط قیمت ۲۰۰ روزه برای نفت برنت ۸۱ دلار و ۶۸ سنت و برای نفت آمریکا ۷۷ دلار و ۳۶ سنت است.

شاخص‌های نفتی در ماه جاری میلادی پس از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی در اول اکتبر افزایش یافت. قیمت شاخص‌های نفتی پایین آمده و طی یک هفته گذشته تقریباً ثابت بوده است.


بیشتر بخوانید:واکنش بازار نفت به جنگ ایران و اسرائیل چه خواهد بود؟ / احتمال افزایش ۳۰ دلاری قیمت نفت در صورت بستن تنگه هرمز/ سناریو‌های خطرناک درباره بازار انرژی چه می‌گویند؟


حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به بیروت باعث شهادت ۲۲ نفر و زخمی شدن حداقل ۱۱۷ نفر شده است.

در این بین، کشور‌های حوزه خلیج فارس در حال گفتگو با واشنگتن برای جلوگیری از حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نفتی ایران هستند و نگرانند تاسیسات نفتی خود آن‌ها پس از این حملات مورد هدف حامیان ایران قرار گیرد.

در زمینه عرضه نفت، شرکت ملی نفت لیبی اعلام کرد تولید در این کشور به سطح قبل از بحران بانک مرکزی بازگشته و به ۱.۲۲ میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر