تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۰ مهر ۱۴۰۳

ترافیک فوق‌سنگین در ورودی‌های شرقی پایتخت

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: هم‌اکنون به دلیل بازگشت مسافران از شمال کشور شاهد ترافیکی فوق‌سنگین به همراه پس‌زدگی چندین کیلومتری بار ترافیکی در ورودی‌های شرقی پایتخت هستیم.

 

اقتصاد۲۴-ایرج کهریزی، فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران دقایقی پیش در خصوص وضعیت ترافیکی محور‌های هراز، فیروزکوه، امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم در شرق استان تهران اظهار کرد: هم‌اکنون تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور هراز پرحجم و سنگین در جریان است.

وی با بیان اینکه ترافیک در ورودی‌های شرقی پایتخت به‌طور فوق‌سنگین در جریان است، گفت: از شمال به جنوب آزادراه تهران_پردیس و محور قدیم جاجرود حدفاصل کمرد تا پل جاجرود، به سمت تهران شاهد پس‌زدگی چندین کیلومتری بار ترافیکی هستیم و خودرو‌ها به مرور درحال تخلیه این محور هستند.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران افزود: بازگشت مسافران به سمت تهران به یکباره و طی ساعات اخیر آغاز شده است و به همین دلیل بر بار ترافیکی محور‌های هراز و فیروزکوه و ورودی‌های شرقی پایتخت افزوده شده است.

سرهنگ کهریزی ادامه داد: هم‌وطنان می‌بایست بازگشت خود از سفر را زمانبندی کرده و پیش از حرکت از پیش از آغاز سفر وضعیت راه‌ها را از طرق مختلف رصد کنند تا با بار ترافیکی فوق‌سنگین مواجه نشده و چندین برابر زمان معمول را صرف گذر از این محور‌ها نکنند.

وی اضافه کرد: تردد وسایل نقلیه از شمال به جنوب محور فیروزکوه نیز سنگین و پرحجم درجریان است و در برخی نقاط این محور مانند گیلاوند، مهرآباد رودهن و ... با پس‌زدگی بار ترافیکی روبرو هستیم.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه حادثه خاصی در محور‌های شرق استان رخ نداده، تاکید کرد: عبور و مرور وسایل نقلیه از دو لاین رفت و برگشت محور امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم عادی و روان درجریان است و هم‌وطنان بدون گره ترافیکی در حال عبور از این مسیر‌ها هستند.

سرهنگ کهریزی با بیان اینکه عوامل پلیس‌راه در سطح محور‌ها حاضر بوده و نسبت به روانسازی ترافیک اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: صبر و شکیبایی در هنگام رانندگی، رعایت حق تقدم، عدم ارتکاب تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و انحراف به چپ، در این مواقع و وجود ترافیک‌های فوق‌سنگین توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین آمار تصادفات در ۲۰ کیلومتری مقاصد مسافران رخ می‌دهد، عنوان کرد: هم‌وطنان با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از عجله و شتاب، رعایت فاصله طولی مناسب نسبت به خودرو‌های جلویی، استراحت کافی قبل و در حین مسافرت و با رعایت حقوق شهروندی میتوانند سفری ایمن و بدون خطر را برای خود و دیگر مسافران رقم بزنند.

ارسال نظر