تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

تأخیر در واریز حقوق مهرماه بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به تأخیر در واریز حقوق مهرماه این سازمان گفت: هر ماه، واریز حقوق این قشر از بیستم هر ماه براساس حروف الفبا آغاز می‌شد، اما متأسفانه هنوز حقوق این افراد واریز نشده است.

اقتصاد۲۴-حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هر ماه از بیستم آغاز می‌شود و این روند معمولاً تا پایان ماه ادامه دارد. بازنشستگان انتظار دارند این پرداخت‌ها به‌موقع انجام شود تا از بروز مشکلات مالی و استرس‌های ناشی از تأخیر در دریافت حقوق جلوگیری شود.

این در حالی است که با گذشت بیستم مهرماه، حقوق مهرماه بازنشستگان هنوز آغاز نشده و این مسئله مورد انتقاد جامعه بازنشستگان قرار گرفته است.

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره مشکلات مربوط به تأخیر در واریز حقوق مهرماه گفت: با توجه به اینکه قرار بود حقوق بازنشستگان از بیستم مهرماه واریز شود، انتظار داریم این پرداخت‌ها در همان زمان آغاز گردد، این تأخیر باعث استرس و نگرانی زیادی برای بازنشستگان شده است که هر روز به‌دلیل عدم واریز حقوق با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند.


بیشتر بخوانید:اشتباه عجیب دولت در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان


وی همچنین با انتقاد از عدم ثبت‌نام وام ۳۰ میلیون‌تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: مسئولان تأمین اجتماعی باید سهمیه‌ها و اسامی قرعه‌کشی وام بازنشستگان را به‌طور رسمی اعلام کنند تا سهمیه هر استان مشخص شود، به‌طوری که در هر مرحله از تسهیلات قرض‌الحسنه، ۴۰ هزار نفر دریافت‌کننده تسهیلات هستند و علی‌رغم اینکه قرار بود امروز ثبت‌نام آغاز شود، این موضوع به تعویق افتاده است.

دهقان‌کیا ابراز امیدواری کرد که هرچه سریع‌تر در خصوص حقوق و وام بازنشستگان تعیین تکلیف شود تا این قشر زحمت‌کش از نگرانی و استرس خارج شوند و بتوانند زندگی خود را به‌صورت عادی پیش ببرند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر