تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

سپاهان و پرسپولیس در میان ۵۰۰ تیم برتر دنیا

در تازه‌ترین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تاریخ و آمار، دو تیم ایرانی در میان ۵۰۰ تیم برتر قرار دارند.

اقتصاد۲۴- فدراسیون جهانی تاریخ و آمار (IFFHS)، رتبه بندی جدیدی از بهترین تیم‌های جهان در ماه سپتامبر را معرفی کرده که طی آن، سپاهان و پرسپولیس از ایران در میان ۵۰۰ تیم برتر دنیا دیده می‌شوند.

سپاهان که در ماه قبل در رتبه ۲۹۲ دنیا ایستاده بود، در رنکینگ فعلی سقوط کرده و به جایگاه ۳۰۲ رسیده است. زردپوشان اصفهانی با ۷۴.۵ امتیاز در این رتبه قرار گرفته‌اند.

پرسپولیس نیز به عنوان دیگر تیم ایرانی موفق شده با صعودی ۵۰ پله‌ای، به رتبه ۳۱۴ دنیا برسد. آن‌ها به طور کلی ۷۳.۲۵ امتیاز به دست آورده‌اند و علی‌رغم عدم کسب پیروزی در لیگ نخبگان، در این رده ایستاده‌اند.


بیشتر بخوانید: رونمایی رسمی از لوگوی جام جهانی باشگاه‌ها


الهلال با ۱۹۲ امتیاز و پنج پله صعود و رسیدن به رتبه ۴۰ دنیا، برترین تیم قاره است. النصر با ایستادن در رده ۸۶ دنیا و اولسان با قرار گرفتن در جایگاه ۹۰ جهان، تیم‌های دوم و سوم آسیا هستند.

یوکوهاما، کاوازاکی، العین، پوهانگ، سنترال مارینرس، الاتحاد و چونبوک هیوندای نیز در رتبه‌های چهارم تا دهم آسیا قرار دارند. نکته عجیب این است که تیم‌هایی مانند بانکوک یونایتد تایلند، شاندونگ چین، نیروی هوایی عراق و عبدیش آتا قند قرقیزستان بالاتر از پرسپولیس و سپاهان ایستاده‌اند.

منبع: ورزش 3
ارسال نظر