تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۲ مهر ۱۴۰۳

تولد یک کریم باقری جدید در پرسپولیس

کمتر از ۵ ماه دیگر وحید امیری ۳۷ ساله خواهد شد و با در نظر گرفتن این مهم، تماشای نمایش‌های باکیفیت او در پرسپولیس این فصل عجیب‌تر و با سؤالات بیشتری همراه خواهد بود.

اقتصاد۲۴-آنچه کاپیتان دوم سرخ‌ها در بازی‌های اخیر لیگ برتر و لیگ نخبگان ارائه داده و فراتر از حد تصور بوده است تا جایی که هواداران پرسپولیس می‌گویند امیری باید دوباره به تیم ملی دعوت شود. نمایش‌های موفق و باکیفیت وحید امیری در تیم این فصل پرسپولیس باعث شده تا گاریدو در مصاحبه‌های خود به طرز عجیبی از این بازیکن تعریف و تمجید کند. البته که محور صحبت‌های گاریدو مباحث فنی این بازیکن باتجربه و کارگشا نیست و او بیشتر روی مسئولیت‌پذیری امیری تأکید دارد؛ نکته‌ای که او را از سایر بازیکنان فوتبال ایران متمایز خواهد کرد.

گاریدو در مصاحبه اخیر خود تأکید کرد حس مسئولیت پذیری امیری که حاضر است بدون قید و شرط در هر پستی بازی کند و کاملاً در خدمت تیم باشد او را بسیار خاص کرده است. به نظر می‌رسد هر هفته و هر مسابقه‌ای که می‌گذرد گاریدو بیشتر از قبل از کیفیت و شخصیت امیری در تیم خود شگفت‌زده می‌شود تا جایی که در هر مصاحبه‌ای می‌توان ردی در تمجید از امیری را پیدا کرد.

نکته شاخص درباره وحید امیری آنجاست که او در این فصل و مسابقاتی که از لیگ برتر و لیگ نخبگان گذشته در ۵ پست مختلف بازی کرده که از این حیث در تیم خود و احتمالاً کل فوتبال ایران همتا ندارد. امیری فصل را به عنوان مدافع چپ شروع کرد و با حضور میلاد محمدی یک خط جلو رفت. او در سه پست خط میانی به عنوان وینگر چپ و راست و البته بازیکن پشت مهاجم نوک (پست ۱۰) به میدان رفته و حتی برای دقایقی حضور در دفاع راست را نیز تجربه کرده است.

وحید امیری یکی از بهترین بازی‌های خود را مقابل پاختاکور در لیگ نخبگان ارائه داد و غیر از پاس گل تماشایی‌اش در شروع مسابقه کیفیت بالایی ارائه داد، اما در روز بارندگی سنگین تهران و البته زمین نامساعد ورزشگاه شهرقدس در نیمه دوم افت کرد.

اما آمار بازی‌های او در لیگ برتر هم جالب توجه است تا جایی که سایت متریکا با میانگین نمره ۷.۱۵ برای او امیری را با ۳۶ سال و ۶ ماه سن به عنوان هجدهمین بازیکن لیگ برتر به لحاظ بازدهی و نمره‌ای که برآیند تمام فاکتور‌های فنی اوست انتخاب کرده. امیری در شش مسابقه لیگ برتر به مدت ۴۴۲ دقیقه در میدان بوده است که یک گل زده، یک بار به عنوان بازیکن برتر میدان شناخته شده و بعد از ایوب العملود، میلاد محمدی، فرشاد فرجی و محمدحسین کنعانی بالاترین نمره را در تیم پرسپولیس دارد.


بیشتر بخوانید: واریز میلیاردی به حساب باشگاه پرسپولیس


امیری با ۰.۶ شوت، ۱۰ پاس کلیدی، ۵.۷ عملکرد دفاع و ۹.۶ نبرد برنده آمار قابل قبولی از خود بر جای گذاشته است. نکته اینجاست که در آیتم نبرد برنده در بین ۳۰ بازیکن برتر لیگ تا الان فقط علیرضا علیزاده هافبک دفاعی گل گهر آماری بهتر از امیری برجای گذاشته است.

کاپیتان دوم سرخ‌ها تا اینجای فصل ۶۷.۶ لمس توپ داشته، ۴۸ بار در نبرد‌ها موفق بوده، ۰.۴ شوت در چهارچوب داشته، ۷۵.۱ درصد میانگین دقت پاسش بوده و ۱.۸ نبرد هوایی موفق به صورت میانگین در هر مسابقه داشته است.

این کیفیت امیری با در نظر گرفتن سن او باعث شده تا گاریدو حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باتجربه خود باز کند ضمن اینکه در هر مسابقه او را در ترکیب اصلی قرار داده و خیلی سخت تعویضش کند تا جایی که او بعد از الکسیس گندوز و گئورگی گولسیانی نفر سوم تیم از حیث دقایق حضور در میدان باشد.

منبع: ورزش 3
ارسال نظر