تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳
شاخص کل بورس سطح ۲.۱ میلیون واحدی را حفظ می‌کند؟

پیش بینی بورس امروز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳

بازار سهام درحالی سومین روز از معاملات این هفته را آغاز می‌کند که از ابتدای هفته دامنه نوسان از مثبت و منفی یک درصد به مثبت و منفی ۳ درصد افزایش یافته است.


اقتصاد۲۴- بورس تهران در حالی معاملات سومین روز هفته خود را از ساعاتی دیگر شروع می‌کند که در دو روز گذشته با دو رفتار به ظاهر یکسان، اما در باطن متفاوت را پشت سر گذاشت. بعد از اینکه پیش از آغاز معاملات این هفته، سیاستگذاران بورسی تصمیم به افزایش دامنه نوسان از مثبت و منفی یک به مثبت و منفی ۳ درصد گرفتند، شنبه روز خوبی برای بازار سرمایه رقم خورد و طلسم ورود پول حقیقی و سبزپوشی شاخص کل شکسته شد. دیروز، اما اگرچه شاخص کل توانست نمای سبز بازار را حفظ کند، اما افت شاخص فرابورس برای دوزادهمین روز متوالی و همچنین خروج ۳۰۰ میلیارد تومانی پول حقیقی از بازار، دوباره جو حاکم بر بازار را منفی کرد.

این روز‌ها که سایه ریسک‌های سیاسی بر بازار سهام کمرنگ شده، معامله‌گران در انتظار اقدامات حمایتی از بورس هستند، اما بر خلاف انتظار آن‌ها آگهی فروش نسبتا سنگین اوراق باعث شد تا دوباره عبارت "تامین مالی دولت از جیب سهامداران" نقل محافل مجازی بورسی شود.

با این حال اگرچه معاملات دقایق پایانی روز گذشته روندی رو به مثبت داشت، اما با توجه به عملکرد منفی صندوق‌های اهرمی، بورس احتمالا معاملات روز دوشنبه را هم منفی آغاز کند.


بیشتر بخوانید:  افت ۱٫۵ درصدی شاخص کل بورس/ بازار سهام از اواسط آذر رشد می‌کند؟


با توجه به اینکه تعادل در معاملات چند روز کاری اخیر بازار به چشم می‌خورد، بعید به نظر می‌رسد شاخص کل ۲.۱ میلیون واحدی در معاملات امروز از دست برود.

روزگذشته همچنین رییس صندوق توسعه ملی از اعلام امادگی این صندوق برای تزریق نقدینگی به بازار در صورت درخواست سازمان بورس، خبر داد، هر چند کارشناسان معتقدند این اقدام در صورتی می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد که مشکلات ساختاری بازار سرمایه دستکم تا حدی برطرف شده باشد، اما باید دید بازار و معامله‌گرانش امروز تا چه حد به این سیگنال مثبت وزن خواهند داد.

منبع: اکو ایران
ارسال نظر