تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

جدیدترین مزدا ۳ به ایران می‌آید + عکس

مزدا CX-۳۰، کراس اوور کامپکت ژاپنی است که از زبان طراحی مشترک با سایر محصولات مزدا موسوم به kodo بهره می‌گیرد


اقتصاد۲۴- با نگاهی به همین پیشینه مزدا در ایران، دو مدل مزدا ۳ مدل ۲۰۲۴ و مزدا CX ۳۰ به‌زودی به ایران می‌آیند.

یکی از مدل‌های وارداتی که در گام نخست عرضه خواهد شد مزدا CX-۳۰ است. این خودرو از زبان طراحی مشترک با سایر محصولات مزدا موسوم به kodo بهره می‌گیرد و گویی با یک مزدا ۳ قد بلند مواجه هستید.

در نمای جلوی مزدا CX ۳۰ شاهد چراغ‌های باریک و جلوپنجره کشیده با لبه‌های کروم کاری شده هستیم که این لبه‌ها تا زیر چراغ‌های جلو نیز امتداد یافته اند. بخش جلوپنجره و چراغ‌های مزدا CX ۳۰ تقریبا با مزدا ۳ مشترک است و تفاوت در سپر این دو خودرو دیده می‌شود.

در بخش جانبی فرم ستون C و زه‌های پلاستیکی ضخیم اطراف گلگیر‌ها و پایین درها، دو موردی هستند که بیش از سایر موارد به چشم می‌آیند و بالاخره در بخش عقب چراغ‌ها طراحی اسپرتی دارند و سپر نیز با حالتی عضلای و برجسته به همراه دو خروجی اگزوز، طراحی شده است. موشن بال پرنده یا فرشته که هم در گرافیک چراغ‌های جلو و هم گرافیک چراغ‌های عقب این خودرو به چسم می‌آید نیز ظرافت و هماهنگی طراحی مزدا CX ۳۰ را به خوبی به نمایش می‌گذارد.

CX-۳۰ دارای ۴۳۹۵ میلی متر طول، ۱۷۹۵ میلی متر عرض، ۱۵۴۰ میلی متر ارتفاع و ۲۶۵۵ میلی متر فاصله بین دو محور است.

بر اساس اطلاعات موجود، مزدا CX ۳۰ با موتور موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی وارد بازار ایران می‌شود. این موتور از سری اسکای اکتیو G مزدا به شمار می‌رود. این موتور دارای توان تولید ۱۵۰ اسب بخار و ۲۱۳ نیوتن متر گشتاور بوده و از یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برد که نیروی تولیدی پیشرانه را به چرخ‌های جلوی این خودرو می‌رساند. مزدا CX ۳۰ وارداتی به سیستم i-stop مزدا نیز مجهز است به این معنا که با خاموش کردن موتور هنگامی که خودرو متوقف می‌شود، در مصرف سوخت صرفه جویی به عمل می‌آید.


بیشتر بخوانید:  آماده واردات این خودرو کاملا ژاپنی به ایران باشید+عکس


خروجی CO ۲ این خودرو بر اساس چرخه WLTP در هر کیلومتر برابر با ۱۴۳ گرم بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن هم در شرایط رانندگی با مود نرمال و به صورت ترکیبی، ۵.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومنر اعلام شده است.

در بخش کابین مزدا CX-۳۰، سبک راننده محور و غیر قرینه را شاهدیم که تریم چرمی دو رنگ مشکی – قهوه‌ای و قطعات دکوراتیو کرومی، جذابیتی خوبی را همراه باهم برای این خودرو به ارمغان آورده اند. فضای پا و سر در ردیف جلوی این خودرو کافی و مناسب است، اما فضای مای ردیف دوم آنچنان تعریفی ندارد و به شما اثبات می‌کند که کاملا با یک مزدا ۳ قد بلند مواجه هستید.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی مزدا CX-۳۰ می‌توان به مواردی همچون چراغ‌های جلوی LED تطبیقی، کروز کنترل، رادار هشدار خروج از خط، رادار حفظ حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، ترمز هوشمند جلو و عقب، رادار هشدار برخورد از جلو و عقب، سیستم ترمز اضطراری در برخورد از جلو و عقب، سیستم پایش سطح هوشیاری راننده، سیستم صوتی Bose با ۱۲ اسپیکر، مانیتور هشت اینچی، صندوق بار برقی، شارژر وایرلس، هدآپ دیسپلی، اندروید اتو و اپل کارپلی، سانروف، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی راننده برقی، ۷ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و… اشاره کرد.

ارسال نظر