تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳
بهای نفت در بازار‌های جهانی

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۵ سنت معادل ۳.۰۳ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۱۱ سنت رسید.

اقتصاد۲۴-به نقل از رویترز، قیمت نفت ۳ درصد در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه شنبه کاهش یافته است. برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی قصد ندارد به تاسیسات نفتی ایران حمله کند. بدین ترتیب ترس از مختل شدن عرضه فروکش می‌کند. اوپک هم دورنمای رشد تقاضای جهانی برای نفت در ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ را پایین آورده است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی پس از کاهش قیمت ۲ درصدی در روز دوشنبه، ۳ درصد هم در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه کاهش یافته‌اند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۳۵ سنت معادل ۳.۰۳ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۱۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ دلار و ۲۶ سنت معادل ۳.۰۶ درصد کاهش ۷۱ دلار و ۵۷ سنت معامله می‌شود.

قیمت‌ها حدود ۴ دلار از ابتدای هفته جاری کاهش یافته است، در حالی که ۷ روز پیاپی تا جمعه گذشته به خاطر نگرانی در مورد حمله به تاسیسات نفتی ایران توسط رژیم صهیونیستی افزایش یافته بود.

واشنگتن پست در روز دوشنبه گزارش داد بنجامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا اعلام کرده قصد ندارد تاسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران را مورد هدف قرار دهد.


بیشتر بخوانید:شوک رویارویی ایران و اسرائیل به قیمت نفت


اوپک در روز دوشنبه پیش‌بینی خود از دورنمای تقاضای جهانی برای نفت را در سال جاری میلادی و سال آینده پایین آورد.

این سومین ماه پیاپی است که اوپک دورنمای تقاضای نفت را پایین می‌آورد. از طرف دیگر، عراق هم هیچ پیشرفتی در کاهش تولیدی که قول آن را به اوپک برای جبران مازاد تولید خود در ماه‌های گذشته داده بود نداشته است.

عامل دیگر تاثیرگذار بر قیمت نفت کاهش واردات نفت خام به چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت دنیا بوده است. این اتفاق برای اولین بار طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری میلادی می‌افتد. اطلاعات نشان می‌دهند واردات نفت چین حدود ۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

اوپک پیش‌بینی رشد تقاضا در چین را از ۶۵۰ هزار بشکه در روز تا ۵۸۰ هزار پایین آورد است.

فشار ضد تورمی در چین شدیدتر شده و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند هیچ پیش‌بینی در مورد حجم محرک‌های مالی که قرار است برای احیای دومین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی شود، ارائه دهند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر