تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خبر داد؛

توزیع روزانه ۲۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:از ابتدای سال تا روز ۲۲ مهر در مجموع ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع تحویل نیروگاه‌های کشور شده است.

اقتصاد۲۴-کرامت ویس کرمی در همایش مدیران مناطق این شرکت با موضوع «سوخت‌رسانی زمستانی» افزود: با افزایش تولیدات پالایشگاهی، در مهرماه به صورت میانگین روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید و ۱۲۶ میلیون لیتر بنزین در کشور توزیع شده است.

وی ادامه داد:۷۰ درصد تأمین بنزین در نوار جنوبی کشور توزیع می‌شود، درحالی‌که حدود ۷۵ درصد مصرف در نیمه شمالی کشور اتفاق می‌افتد که این امر حجم عملیات فشرده و سنگینی را به این شرکت تحمیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا روز ۲۲ مهرماه در مجموع ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع تحویل نیروگاه‌های کشور شده است که نسبت به سال گذشته حدود ۳۸ درصد رشد داشته است.

ویس کرمی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ۱۰ میلیارد لیتر سوخت مایع دیگر به نیروگاه‌های کشور تحویل دهیم.

پیشتر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی گفت: چنانچه سوخت زمستانی نیروگاه‌ها به طور کامل تامین نشود، زمستانی سخت در پیش خواهد بود.


بیشتر بخوانید:مجلس اصولگرا و حداد عادل متهمان اصلی وضعیت آشفته امروز بنزین/ دولت پزشکیان با بنزین چه خواهد کرد؟/ افزایش حقوق کارگران، پلکانی؛ افزایش قیمت بنزین با شوک درمانی؟!


ساناز جعفرزاده ضمن مطلوب ارزیابی نکردن وضعیت سوخت نیروگاهی افزود: امسال در هم‌سنجی با سال گذشته ۶ درصد گاز کمتری دریافت شده است و این مساله سبب شده مصرف گازوئیل ۱.۸ برابر پارسال شود.

وی ادامه داد: همچنین مصرف مازوت در نیروگاه‌ها نیز تقریباً ۲ برابر سال گذشته است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر