تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

موسیمانه با استقلالی‌ها توافق کرد؟

مذاکرات استقلال با پیتسو موسیمانه شکل رسمی به خود گرفته و ممکن است این مرد آفریقایی سرمربی آینده آبی‌پوشان پایتخت باشد.

اقتصاد۲۴-استقلال در آستانه دو دیدار حساس خود با ذوب‌آهن و النصر عربستان، هنوز با سرمربی خارجی به توافق نرسیده و سهراب بختیاری‌زاده به‌عنوان سرمربی موقت کار خود را دنبال می‌کند. بعد از اینکه آبی‌پوشان پایتخت مقابل السد قطر شکست خوردند، جواد نکونام پس از کش‌وقوس‌های فراوان از سمت خود استعفا کرد و استعفای او هم پذیرفته شد تا دیگر خبری از حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال نباشد. پس از جدایی نکونام، مدیران استقلال جستجوی خود برای انتخاب سرمربی جدید را آغاز کردند، اما تاکنون با هیچ گزینه‌ای به توافق نرسیده‌اند.

ریکاردو سا پینتو، آندره‌آ استراماچونی، فرهاد مجیدی، لورنتیو رگه‌کامف، پل لوگوئن، خاوی گراسیا، خولیو ولاسکوئز و ... گزینه‌هایی بودند که نام‌شان پیرامون نیمکت استقلال مطرح شد و هر کدام بنا به دلایلی با فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال به توافق نهایی نرسیدند. در این بین، اما یک گزینه جذاب دیگر هم برای هدایت استقلال مطرح شد؛ پیتسو موسیمانه آفریقایی فردی بود که مدیران استقلال نیم‌نگاهی به او داشتند و حالا همه‌چیز شکل جدی‌تری به خود گرفته است.

مردی با ۱۷ قهرمانی

کارنامه موسیمانه را که ورق می‌زنیم به عناوین پرشماری برخورد می‌کنیم. ۳ قهرمانی جام باشگاه‌های آفریقا؛ ۲ بار با الاهلی مصر (۲۰۲۰ و ۲۰۲۱) و یک‌بار با ماملودی سانداونز آفریقای جنوبی (۲۰۱۶)، یک قهرمانی لیگ مصر با الاهلی (۲۰۲۰)، یک قهرمانی جام حذفی مصر با الاهلی (۲۰۲۰)، ۲ قهرمانی سوپرجام آفریقا با الاهلی (۲۰۲۱ و ۲۰۲۲) و یک‌بار با ماملودی سانداونز آفریقای جنوبی (۲۰۱۷)، ۴ بار قهرمانی لیگ آفریقای جنوبی، ۲ قهرمانی جام حذفی آفریقای جنوبی، ۲ قهرمانی جام ندبانک آفریقای جنوبی همگی با ماملودی سانداونزو و قهرمانی در لیگ دسته اول عربستان با الاهلی در سال ۲۰۲۳ و بازگشت این تیم به لیگ حرفه‌ای عربستان، حضور در لیست ۱۰ سرمربی برتر فیفا در سال ۲۰۲۰، افتخارات پیتسو هستند.

مدیران استقلال ابتدا به‌شکل جدی پیگیر وضعیت پیتسو موسیمانه نبودند، اما حالا گفته می‌شود که شرایط تغییر کرده و اکنون این سرمربی آفریقایی یکی از جدی‌ترین گزینه‌های هدایت استقلال است.


بیشتر بخوانید:عکس/ تجمع هواداران استقلال مقابل دفتر هلدینگ


ارسال پیشنهاد رسمی

طی چند روز اخیر، خبر مذاکره با موسیمانه از سوی رسانه‌های مختلفی تکذیب شد و حتی برخی از افراد مدعی شدند پیتسو به پیشنهاد استقلال جواب منفی داده است، اما طبق شنیده‌ها این موضوعات اصلا صحت ندارند. مدیران استقلال طی ۴۸ ساعت اخیر، به‌شکل جدی با پیتسو موسیمانه مذاکره کرده‌اند و اکنون منتظر پاسخ این سرمربی هستند.

این پیشنهاد قراردادی ۱.۵ سال به ارزش نزدیک به یک میلیون دلار است که برای سرمربی آفریقایی ارسال شده و اکنون معادلات نیمکت استقلال وارد فاز جدیدی شده است. موسیمانه در صحبت‌های اولیه خود اعلام کرده به حضور در ایران علاقه‌مند است که باید منتظر ماند و دید چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و آیا نهایتاً موسیمانه به‌عنوان سرمربی رسمی آبی‌پوشان پایتخت انتخاب می‌شود یا خیر.

منبع: فوتبال ۳۶۰

ارسال نظر