تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب رسید

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز در هیات وزیران تصویب شد.

اقتصاد۲۴-ذبیح‌اله سلمانی معاونت سرمایه انسانی سازمان تامین اجتماعی با اشاره برگزاری جلسات متعددی با حضور کارشناسان سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کار و صندوق بازنشستگی گفت: پیشنهاد این سازمان در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در ۲۹ مهر توسط هیات وزیران تصویب شد.

وی افزود: چنانچه حقوق بازنشستگی فردی از ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغل مشابه و همتراز کمتر باشد مابه التفاوت حقوق تا میزان ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغل مشابه و همتراز محاسبه خواهد شد و ۴۰ درصد آن در سال جاری به عنوان مابه التفاوت متناسب‌سازی حقوق سال ۱۴۰۳ در حکم حقوقی به‌صورت ردیف جداگانه درج و در سنوات آتی مشمول افزایش سنواتی خواهد شد.

سلیمانی ادامه داد: اگر حقوق بازنشستگی فردی در نتیجه متناسب‌سازی هیچ افزایشی نداشته و یا ۴۰ درصد مبلغ مابه التفاوت محاسبه شده کمتر از یک میلیون تومان باشد این رقم به عنوان مابه‌التفاوت حداقل مبلغ متناسب سازی به‌طور ثابت پرداخت خواهد شد. باید مبلغ قابل پرداخت به مشمولان بر اساس میانگین حقوق و فوق العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز در پایه، رتبه، طبقه، گروه و یا سایر عناوین مشابه با ملاک ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی محاسبه و پرداخت شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر