تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

لبنیات چند درصد گران شد؟

درحالی که سازمان حمایت ابتدای هفته قیمت جدید محصولات لبنی را اعلام کرد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌ها محصولات را بالاتر از نرخ مصوب به فروش می‌رسانند.

اقتصاد۲۴-براساس مصوبه سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قیمت شیر پاستوریزه کم چرب معمولی بطری یک لیتری ۲۸هزار تومان تعیین شده، اما قیمت برخی محصولات شرکت‌های خصوصی در بازار بین ۳۴تا ۳۸هزار تومان است، همچنین توزیع محصولات برخی کارخانه‌های دولتی از این کالا متوقف شده است.

قیمت شیرپاستوریزه کیسه‌ای کم چرب ۹۰۰گرمی ۲۳هزار و۴۰۰ تومان تعیین شده که حدود ۲۴هزار تومان به فروش می‌رسد و این محصول هم در خرده‌فروشی‌ها تقریبا نایاب شده و توزیع آن بیشتر توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای و با محصول سفارش فروشگاهی انجام می‌شود.

قیمت پنیر یواف۴۰۰گرمی نسبتا چرب ۵۶هزار تومان تعیین شده که قیمت برخی برند‌ها به ۶۰هزار تومان هم می‌رسد.

درحال حاضر قیمت ماست دبه‌ای پس از اینکه نرخ شیرخام به ۱۸هزار تومان تغییر یافت به حوالی ۸۰هزار تومان رسیده، درحالی که پیش از این حدود ۷۳هزار تومان بود.

ماست دبه‌ای پرچرب ۲ کیلو ۳۰۰گرمی در حال حاضر حدود ۱۳۵هزار تومان به فروش می‌رسد که در ابتدای سال قیمت این محصول حدود۸۰هزار تومان بود. 


بیشتر بخوانید:ماجرای حذف قیمت دستوری لبنیات چه بود؟


قیمت مصوب ماست پرچرب ۹۰۰گرمی در ابتدای فروردین ماه ۲۱هزار تومان بود و در بازار آزاد ۳۵هزار تومان به فروش می‌رسید، از ابتدای مهرماه قیمت این محصول در بازار آزاد به ۶۴هزار تومان رسیده است.

در فرودین ماه ۱۴۰۳ قیمت مصوب شیر نیم چرب ۲٪ یک لیتری ۱۹هزار بود که در بازار آزاد ۲۵هزار تومان به فروش می‌رسید، اما در حال حاضر نرخ این محصول در بازار آزاد بیش از ۳۳هزار تومان است.

منبع: چندثانیه

ارسال نظر