تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳
وضعیت سدهای مهم کشور

چند درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پر هستند؟ + جدول

در حال حاضر با وجود ۲۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۴۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۵۵ درصد این ظرفیت خالی است.

اقتصاد۲۴-در زمان حاضر با وجود ۲۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۴۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۵۵ درصد این ظرفیت خالی است.

در ۲۸ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۳ تا بیست‌وهشتم مهر) در مجموع یک میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۱۱درصدی داشته است.

افزایش ۱۲درصدی آب سد‌ها در ایران

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، کاهشی ۵درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۲۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سد‌های کشور، ۴۵ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۵۵ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز بیست‌وهشتم مهرماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۱۲درصدی است.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر