تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۱ دی ۱۴۰۳

معرفی خودرو پورشه ۹۱۱ GT ۳ یک اثر هنری بدون مشتری + عکس

نسخه ۹۹۷ پورشه ۹۱۱ GT ۳ هم یکی از این مدل‌های موفق به شمار می‌رفت و هم‌اکنون بازار دست‌دوم خوبی دارد، اما این نسخه به‌خصوص از آن به‌راحتی به فروش نمی‌رسد. شاید بپرسید چرا؟ دلیل آن قیمت ۲ میلیون دلاری‌اش است! بله، ۲ میلیون دلار آمریکا.

اقتصاد ۲۴ - نسخه ۹۹۷ پورشه ۹۱۱ GT ۳ هم یکی از این مدل‌های موفق به شمار می‌رفت و هم‌اکنون بازار دست‌دوم خوبی دارد، اما این نسخه به‌خصوص از آن به‌راحتی به فروش نمی‌رسد. شاید بپرسید چرا؟ دلیل آن قیمت ۲ میلیون دلاری‌اش است! بله، ۲ میلیون دلار آمریکا.

خانواده سری GT کوپه‌های ۹۱۱ جزو بهترین خودرو‌های اسپرت جهان هستند. این مدل‌های مشهور که هر بار نهایت مهندسی زمان را به رخ سایر شرکت‌ها می‌کشانند در زمینه‌های متعددی مانند عملکرد، دقت و کیفیت به معیاری برای سایر خودروسازان تبدیل شده‌اند.

نسخه ۹۹۷ پورشه ۹۱۱GT۳ هم یکی از این مدل‌های موفق به شمار می‌رفت و هم‌اکنون بازار دست‌دوم خوبی دارد، اما این نسخه به‌خصوص از آن به‌راحتی به فروش نمی‌رسد. شاید بپرسید چرا؟ دلیل آن قیمت ۲ میلیون دلاری‌اش است! بله، ۲ میلیون دلار آمریکا.

حال ممکن است بپرسید این ۹۱۱GT۳ در ازای پرداخت مبلغ چند میلیون دلاری‌اش، چه امکانات خاص و ویژه‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد؟ این خودرو که با وجود ۱۷ سال عمر خود تنها ۲۵،۶۲۵ کیلومتر کارکرد دارد با شرایط بسیار خوبی نگهداری شده و هیچ مشکل مکانیکی و الکترونیکی ندارد.

اما تمیز بودن یک خودرو دلیل کافی برای قیمت بالایش نیست. متاسفانه حتی پیشرانه آن هم استاندارد است؛ پس چرا باید کسی پرداخت ۲ میلیون دلاری‌اش را توجیه کند؟

پاسخ این سوال به بدنه بیرونی باز می‌گردد؛ جایی که «ریچارد اورلینسکی»، مجسمه‌ساز فرانسوی و هنرمند نئوپاپ، هنر خود را نشان داده است. او با صرف ۵۰۰ ساعت زمان روی طرح بدنه متمایز این ۹۱۱GT۳، بیش از ۱۰ لایه رنگ خاکستری و ۱۱ لایه رنگ زرد کار کرده است. الگو‌های طرح بدنه بر پایه طرح‌های پیشین این هنرمند اروپایی انجام شده و امضای شخصی او نیز در بخش عقب خودرو نقش بسته است.

متاسفانه برای خریدارانی که با اورلیسنکی آشنایی ندارند و منتظر ارتقای بخش فنی این خودرو هستند، گزینه‌های چندانی وجود ندارند، چون این خودرو از هیچ‌گونه ارتقای مکانیکی و موتوری بهره‌مند نشده و مانند تمام نسخه‌های عادی ۹۱۱GT۳ به یک پیشرانه ۳.۶ لیتری ۶ سیلندر تخت مجهز شده است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. شاسی خودرو و تمام اجزای سیستم فنربندی هم استاندارد هستند و به‌جز توانایی‌های یک نمونه عادی GT۳، چیز اضافه را به راننده ارائه نمی‌کنند.

منبع: فرارو
ارسال نظر