تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۳

تراموا‌های امانتی چینی در تهران بدون زیرساخت؛ مصوبه شورای شهر برای نمایش است؟ + فیلم

بر اساس اعلام یکی از مدیران شهری، تراموا قرار است در مسیر خط بی‌آرتی تهرانپارس - آزادی فعالیت کند و پیش‌بینی می‌شود که بهره‌برداری رسمی آن از عید سال ۱۴۰۴ آغاز شود.

اقتصاد۲۴- سال گذشته شورای ترافیک مجوز ساخت دو خط تراموا را صادر کرد که یکی از میدان آزادی تا پایانه شرق و دیگری از جنت‌آباد تا لویزان امتداد خواهد داشت. در این راستا، کشور چین دو رام تراموا (اتوبوس برقی سه‌کابینه با چرخ لاستیکی) به تهران ارسال کرده است تا پس از انجام آزمایش‌ها و بررسی نتایج، تولید انبوه آن آغاز شود.

محسن هرمزی، معاون شهردار تهران، تأکید کرده که پس از انجام تست‌های اولیه تراموا، نظرات شورای شهر نیز در این زمینه اخذ خواهد شد.

بر اساس اعلام یکی از مدیران شهری، تراموا قرار است در مسیر خط بی‌آرتی تهرانپارس - آزادی فعالیت کند و پیش‌بینی می‌شود که بهره‌برداری رسمی آن از عید سال ۱۴۰۴ آغاز شود.

تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران

این در حالی است که سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران مخالفت شورای شهر با این اقدام زاکانی را اعلام کرده بود و همچنین به این موضوع اشاره کرده بود که در مورد تراموا می‌بایست مطالعات وارزیاب‌ها به شورای شهر ارسال شود و بعد درباره آن تصمیم گیری شود.

او در این خصوص اظهارکرده بود: در این مورد نوعی تمرد از مصوبه شورای شهر صورت گرفته و اینکه شرکت چینی به صورت امانت تراموا بدهد دلیل بر عدم رعایت مصوبه شورا نیست و اساسا مگر می‌شود، چون تراموا امانی بوده همه قوانین را کنار بگذارند؟ اصل حرکت شهرداری تهران تمرد از مصوبه است و ما تذکر دادیم و مجددا این موضوع را نیز پیگیری می‌کنیم؛ اما براساس شنیده‌ها، دو رام تراموا به گمرک ایران رسیده، اما تراموا نیاز به زیرساخت عمرانی و برق دارد و اصل انجام تراموا نادیده گرفتن مصوبه شوراست حالا چه این تراموا در شهر حرکت کند و یا نکند.

قائمی شورای شهر تهران

همچنین علی اصغر قائمی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز در این خصوص گفته بود: «تراموا مصوبه شورا را ندارد و ما هم از جزییات آن خبر نداریم»


بیشتر بخوانید:عکس/ درآمد ۶۰۵ میلیاردی شهرداری فقط از طرح ترافیک!


مدافع زاکانی در شورای شهر: تراموا قرار است تست شود نه انبوه سازی!

اینها در حالی است که پرویز سروری، عضو مدافع عملکرد زاکانی در شورای شهر در این خصوص گفته است که از اظهار نظر برخی از دوستان شورایی در تعجبم؛ چرا که فعلا قرار است تراموا تست شود نه انبوه‌سازی!

چشم پوشی شورای شهر از تمرد شهرداری تهران از مصوبات شورا/ پس چرا پارلمان شهری داریم؟

حال سوال از شورای شهر این است، اگر وجود «پارلمان شهری» اینچنین در شیوه عملکرد شهرداری تهران بی تاثیر است، اصلا چرا باید شورای شهر داشته باشیم؟

در این میان ورود جدی و فوری دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه، به شدت احساس می‌شود. آیا وقت آن نرسیده است که جلوی این عملکردِ آشکارِ خارج از ضوابط قانونی مورد بررسی قرار گیرد؟

منبع: رکنا
ارسال نظر