تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۵ مهر ۱۴۰۴

عرضه پژو ۲۰۷ جدید با برچسب قیمتی عجیب در بازار ایران

مشتریان پژو ۲۰۷ با موتور TU ۵ P می‌بایست بابت هشت اسب بخار قدرت بیشتر و فرمان برقی، ۳۰ میلیون اضافه‌تر پرداخت کنند.

اقتصاد۲۴- پژو ۲۰۷ دنده‌ای با پیشرانه جدید TU ۵ P در بدو ورود به بازار حاشیه‌ساز شد. اختلاف قیمت کارخانه و بازار، بلافاصله نگاه‌ها را به سمت هاچ‌بک محبوب ایران‌خودرو کشاند؛ اختلافی که نه از جهش‌های بزرگ فنی بلکه از تغییرات محدود موتور ناشی شده است.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار پژو ۲۰۷ TU ۵ P

ایران‌خودرو قیمت رسمی پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای قالپاقی (رینگ فولادی بجای رینگ آلومینیومی -Sport- به همراه قالپاق پلاستیکی) مجهز به پیشرانه TU ۵ P را ۸۳۴ میلیون تومان تعیین کرد و اولین سری آن را به مشتریان تحویل داده شد.

آگهی‌های فروش این تیپ جدید در بازار آزاد، اما حکایت از نرخ بالاتری دارد؛ پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای TU ۵ P در بازار یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان قیمت خورده.

 این یعنی فاصله‌ای ۲۷۶ میلیون تومانی میان نرخ کارخانه و بازار- اختلاف قیمتی ۳۰ میلیونی که فقط بخاطر «پلاس شدن» موتور شکل گرفته است.


بیشتر بخوانید:بازار خودرو حسابی شوکه شد+ جدول


این درحالیست که نسخه قبلی همین خودرو با موتور TU ۵ معمولی در کارخانه ۸۳۶ میلیون تومان نرخ‌گذاری شده و در بازار آزاد یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان معامله می‌شود. این تفاوت عددی، عملا ارزش‌گذاری اضافه برای پیشرانه ارتقایافته را در بازار تأیید می‌کند.

تغییرات نسخه جدید پیشرانه TU ۵ P

پژو ۲۰۷ دنده‌ای که پیشتر با موتور TU ۵ قدیمی عرضه می‌شد، حالا به موتور جدید TU ۵ P مجهز شده است؛ در واقع، TU ۵ P همان نسخه ارتقایافته موتور EC ۵ است که با تغییرات فنی جزئی، قدرت و بازدهی بیشتری دارد.

این پیشرانه با اویل‌پمپ متغیر، دینام نسل جدید، سیستم تزریق سوخت ارتقایافته و زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (CVVT)، توان خودرو را به ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور را به ۱۴۴ نیوتن‌متر رسانده است؛ تنها هشت اسب بخار و دو نیوتن‌متر بیشتر از نسخه قبلی.

حتی با وجود وعده درباره گیربکس جدید، این تیپ هنوز با همان جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی قدیمی عرضه می‌شود!

همچنین فرمان برقی جایگزین سیستم هیدرولیک شده تا بخشی از توان موتور صرف پمپ هیدرولیک نشود و در سرعت‌های پایین حرکت نرم‌تری داشته باشد.

این تغییرات در عمل بیشتر در شرایط خاصی مانند سبقت در بزرگراه یا عبور از سربالایی طولانی خود را نشان خواهد داد و در ترافیک روزمره شهر تفاوت محسوسی ایجاد نمی‌کنند.

بدین ترتیب، ایران‌خودرو برای مشتریانی که ثبت‌نام نسخه‌های TU ۵ معمولی را انجام داده‌اند، طرح تبدیل اجباری به TU ۵ P را با پرداخت مابه‌تفاوت ۱۸ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

این روند در حال حاضر برای رانا و دیگر تیپ‌های دنده‌ای پژو ۲۰۷ هم اعمال شده تا سبد محصولات به‌طور کامل از موتور TU ۵ سنتی خارج شود.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر