تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۷

خسارت بیمه‌ای ۴ هزار پرونده حوادث برق پرداخت شد

رئیس گروه تحلیل گزارشات تخصصی شرکت توانیر، سقف پوشش بیمه‌ای مندرج در قبوض برق برای سال جاری و در صورت آسیب دیدن وسائل و تجهیزات برقی را دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دانست.

اقتصد24 - مجید گودرزی گفت: سایت توانیر برای دریافت شکایت مردمی بابت خسارت‌های سال 96 هنوز هم باز بوده و تا امروز حدود 4 هزار پرونده تشکیل شده که خسارت آنها هم پرداخت شده است."

وی، بیان کرد: شرکت توانیر در سال 96 از محل وصولی‌های حق‌بیمه مشترکین چه روستایی و چه شهری، حدود 19 میلیارد تومان به شرکت بیمه طرف قرارداد (دی) حق‌بیمه پرداخت کرده و میزان خسارت پرداختی از سوی شرکت بیمه‌دی برای سال 96، تا این لحظه حدود 5 میلیارد تومان بوده اما قطعی نیست زیرا یک تعداد پرونده آماده پرداخت وجود داشته  و یک تعداد پرونده هم در راه است.

رئیس گروه تحلیل گزارشات تخصصی شرکت توانیر، با بیان اینکه  برخی از مشترکین خسارت دیده در سال 94 برای دریافت خسارت‌های خود هنوز هم مراجعه نکرده‌اند،تشریح کرد: بارها از ناحیه خدمات مشترکین توانیر و  شرکت بیمه طرف قرارداد با این افراد تماس گرفته شده و هر زمان که رجوع کنند می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند.

گودرزی با بیان اینکه با شرکت بیمه طرف قرارداد قبلی چالش‌هایی وجود داشت اما در نهایت 99 درصد خواسته های توانیر را تامین کرد اظهارداشت: در سال 96 و 97 با شرکت بیمه‌دی در مناقصه‌ای که انجام شد قراردادی به امضاء رسیده  و خوشبختانه با این شرکت کمترین تنش را در 2 سال گذشته داشته‌ایم.

به گفته وی،شرکت توانیر میزان خسارت‌ها را در قالب کلیات رصد می کند و اگر اعتراضی وجود داشته باشد  به صورت جداگانه به بررسی آن پرونده می‌پردازد.

گودرزی، تعداد مشترکین خانگی و تجاری که مشمول این بیمه‌نامه هستند، را حدود  33 میلیون مشترک دانست و افزود که مبلغ حق‌بیمه روی قبض شهری ماهانه 100 تومان و برای قبض روستایی ماهانه 50 تومان بوده وقرارداد به گونه‌ای تنظیم شده که در طول سال تعداد مشترکین بتواند افزایش پیدا کند و اگر مشترکی یک دوره هم حق‌بیمه پرداخت کرده باید مشمول این نوع بیمه‌نامه شود.

رئیس گروه تحلیل گزارشات تخصصی توانیر اظهار کرد: با توجه به قانون شفاف‌سازی اسناد و مدارک، یک مکاتبه‌ای با مراجع ذی‌صلاح انجام داده‌ایم که اگر اجازه دهند قرارداد بیمه را در سایت توانیر بگذاریم تا همه مردم بدانند که چه میزان خسارت پرداخت می‌شود و تحت چه شرایطی می‌توانند غرامت خود را دریافت کنند.

گودرزی در خصوص لوازمی که تحت پوشش بیمه قبوض برق قرار می‌گیرند تشریح کرد: "مواردی که قابلیت نقل و انتقال دارند مانند لپ‌تاپ که نمی‌توان فهمید در خانه سوخته یا خیر و یا لوازمی مصرفی مانند لامپ شامل این بیمه‌نامه نمی‌شوند و لوازمی مانند تلفن ثابت، یخچال فریزر، لوازم و تجهیزات خانگی  و اسباب که در خانه استفاده می‌شوند اعم از اینکه خانگی باشند یا غیره، شامل این بیمه‌نامه می‌شوند."

رئیس گروه تحلیل گزارشات تخصصی توانیر در خصوص زمان 15 روزه‌ای که گفته می‌شود برای اعلام خسارت مطرح شده، بیان کرد: به ستاد مناطق برق اعلام شده که در صورت وقوع هر حادثه‌ای ناشی از برق در عرصه و اعیان ملک مسکونی یا تجاری از تاریخ یکم فروردین تا 29 اسفند هر سال، می‌توان تشکیل پرونده داد.

رئیس گروه تحلیل گزارشات تخصصی توانیر درباره دریافت حق ‌بیمه از مردم  هم گفت که  این مساله  تصمیم قانون‌گزار بوده بدین معنی که سالها قبل ، شرکت‌های بیمه‌ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مذاکراتی داشته‌اند  که صنعت‌بیمه می‌تواند  حوادث ناشی از برق برای مشترکین را پوشش دهند.

گودرزی اظهار کرد: "در سال 90 این بیمه‌نامه با شرکت گاز آغاز شد به همین دلیل این بیمه‌نامه در قانون با محوریت  گازی نوشته شده از جمله حوادث ناشی از انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت حال آنکه در صنعت‌برق مسمومیت وجود نداشته بنابراین پیشنهاد شده که قانون بازنگری شده و برق را از گاز جدا کنند.

 

منبع: چابک آنلاین
ارسال نظر