اقتصاد۲۴- کیانوش پورمجیب افزود: این شرکت با توجه به مسئولیتهای اجتماعی خود همواره ارتقا خانواده موتورهای محصولات تولیدی خود را از نظر مصرف سوخت و آلایندگیها در دستور کارقرار داده و درحال حاضر نیز پروژه ارتقای موتور ملی EF۷ و TU۵ را در دست اجرا دارد.
وی درخصوص آلودگی هوای شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، سهم خودروهای سواری از آلودگی هوا تنها ۱.۴ درصد است و ۶. ۹۸ درصد دیگر مربوط به سایر وسایل نقلیه موتوری مانند اتوبوس، کامیون، موتورسیکلت و هچنین صنایع آلاینده است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، آلودگی این روزهای کلانشهرها را ناشی از ذرات معلق به ویژه با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون (۲.۵ pm) دانست و گفت: دور از انصاف است که معضل آلودگی هوا را معطوف به خودروسازان کنند.
وی تاکید کرد: تمامی محصولات ایران خودرو درحال حاضر براساس استانداردهای آلایندگی یورو ۴ تولید میشود که از سال آینده این استاندارد به یورو ۵ ارتقا خواهد یافت.
پورمجیب تصریح کرد: در سالهای اخیر با همکاری مشترک خودروسازان، وزارت نفت و سازمان محیط زیست با اجرای استاندارد آلایندگی یورو۴، میانگین غلظت همه آلایندههای اندازه گیری شده روند کاهشی داشته است.
وی درخصوص آلودگی هوای شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، سهم خودروهای سواری از آلودگی هوا تنها ۱.۴ درصد است و ۶. ۹۸ درصد دیگر مربوط به سایر وسایل نقلیه موتوری مانند اتوبوس، کامیون، موتورسیکلت و هچنین صنایع آلاینده است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، آلودگی این روزهای کلانشهرها را ناشی از ذرات معلق به ویژه با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون (۲.۵ pm) دانست و گفت: دور از انصاف است که معضل آلودگی هوا را معطوف به خودروسازان کنند.
وی تاکید کرد: تمامی محصولات ایران خودرو درحال حاضر براساس استانداردهای آلایندگی یورو ۴ تولید میشود که از سال آینده این استاندارد به یورو ۵ ارتقا خواهد یافت.
پورمجیب تصریح کرد: در سالهای اخیر با همکاری مشترک خودروسازان، وزارت نفت و سازمان محیط زیست با اجرای استاندارد آلایندگی یورو۴، میانگین غلظت همه آلایندههای اندازه گیری شده روند کاهشی داشته است.