تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

چند ایرانی در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی جان باختند؟ + اسامی

رئیس سازمان اورژانس کشور از جان باختن ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ نفر مسافر خارجی در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد.
 
اقتصاد۲۴-پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه افزود: متاسفانه در این حادثه هوایی ۱۷۹ نفر جان باختند که امدادگران اورژانس ۱۱۵ و هلال احمر در حال جمع آوری وانتقال اجساد جانبخاتگان هستند.

هواپیمای اوکراینی که صبح امروز (چهارشنبه) تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد.

بوئینگ ٧٣٧ هواپیمایی اوکراین ۱۷۰ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت و بزودی فهرست مسافران ایرانی و خارجی حادثه سقوط هواپیمایی بوئینگ اوکراینی که از چند ملیت هستند، اعلام می‌شود.

همچنین مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور با تایید این خبر گفت: ۲۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی اورژانس به محل سقوط این هواپیما اعزام شده است. مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد ونجات هلال احمر نیز اعلام کرد که ۶۰ تیم عملیاتی و دو بالگرد هم از سوی سازمان امداد و نجات به محل اعزام شده‌است.

۱۰:۳۸: اسامی مسافران هواپیمای اوکراینی که به بنابر اعلام مسئولان تمامی آنان جان خود را از دست داده‌اند، اعلام شد.
 
۱۰:۳۱: محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استانداری تهران گفت: در این حادثه ۱۷۶ سرنشین هواپیما جان باختند که از این تعداد ۹ نفر خدمه هواپیما و مابقی مسافرین هواپیما بودند. به این ترتیب ۷۰ نفر مرد، ۸۱ زن، ۱۵ بچه و یک نوازد در این حادثه جان باختند. در حال حاضر جمعا ۵۰۰ نفر نیرو‌های امدادی شامل هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در سطح منطقه مشغول فعالیت هستند تا جمع آوری اجساد انجام شود. امیدواریم تا ۳۰ دقیقه دیگر کار جمع آوری اجساد به اتمام برسد و این اجساد به پزشک قانونی تهران برای آزمایشات دی ان‌ای و شناسایی منتقل خواهد شد. پس از این مرحله پاکسازی لاشه هواپیما که در سطح وسیعی پخش شده است، انجام خواهد شد. در حال حاضر اولویت با جمع آوری اجساد است، ولی تیم‌های فنی برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما مشغول به کار شدند و به دنبال جعبه سیاه هواپیما هستند تا اقدامات فنی و علت سقوط هواپیما مشخص شود.
 

۱۰:۲۹: درحالی که سازمان هواپیمایی کشوری مدل هواپیمای سقوط کرده اوکراینی در نزدیکی تهران را ۷۳۷-۸۰۰ ذکر کرده، وبسایت این خط هوایی اوکراینی مدل هوا‌های درحال پرواز خود را ۷۳۷ NG اعلام کرده که نامی است که به مدل ارتقا یافته ۷۳۷-۸۰۰ اختصاص دارد.

۱۰:۲۴: علیم یارمحمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که کمیسیون عمران مجلس علل حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را دنبال خواهد کرد.

۱۰:۱۸: در پی ابهامات ایجاد شده در خصوص کشف جعبه‌سیاه هواپیمای اوکراینی سرهنگ سرپناه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در گفتگو با ایسنا، گفت: تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است و ممکن است چند قطعه‌ای که شبیه به جعبه‌سیاه بوده این ابهام را ایجاد را کرده باشد، اما تاکنون جعبه سیاه این هواپیما کشف نشده است.

۱۰:۱۴: رئیس اورژانس کشور تعداد ایرانیانی که در هواپیمای سقوط کرده حضور داشتند را ۱۴۷ نفر اعلام کرد. بنابر اظهارات پیرحسن کولیوند از بین ۱۷۹ تن که در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری جان باختند ۳۲ نفر غیرایرانی و ۱۴۷ نفر ایرانی بوده‌اند.

۱۰:۰۵: به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران سوله مدیریت بحران در مرکز کهریزک برای تحویل اجساد آماده شده است. بر این اساس اجساد سانحه سقوط هواپیما بعد از جمع‌آوری به مرکز تشخیص آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک منتقل خواهد شد تا پس از آن اقدامات برای شناسایی و تعیین هویت آغاز شود.
 
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
مقام شهادت را خدا میدهد وحضرت سیدالشهدا( ع ) مهر وامضاء میکند ( و لا غیر )
ارسال نظر