تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۸
اسماعیل زمانی:

توسعه آموزش فنی و حرفه ای، یکی از ارکان توسعه پایدار در منطقه آزاد اروند است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: توسعه انسانی بر پایه مفاهیم جدید تعالی پیدا می کند که اصلی ترین آن، آزادی است؛ بسترهای جدید جوامع مترقی بر پایه آزادی شکل می گیرد.
 
اقتصاد۲۴- اسماعیل زمانی در جلسه گردهمایی مدیران استانی و ستادی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، با بیان اینکه توسعه انسانی بر پایه مفاهیم جدید تعالی پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: دو موضوع بعنوان اصلی‌ترین راهبرد توسعه مدنظر سازمان منطقه آزاد اروند بوده، ابتدا توسعه انسانی مبتنی بر آموزش که اصلی‌ترین محور توسعه پایدار انسانی است و دیگری کاربردی شدن این آموزش و مهارت ها.

زمانی تصریح کرد: توسعه آموزش فنی و حرفه ای، یکی از ارکان توسعه پایدار در منطقه است.

وی، فنی و حرفه‌ای را مادر دانش، علم، فلسفه و آغاز کننده علم بشر دانست که در طول تکامل بشر موجب تعالی و رشد آن‌ها بوده و افزود: تکنولوژی، فاز پیشرفته فنی و حرفه‌ای و مبتنی بر اصول علمی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص تفاهم نامه منعقد شده در این نشست نیز گفت: بر اساس تفاهمنامه مذکور، توافق کردیم که سه دستگاه امضاء کننده باعث رفتار و عملیات اجرایی شوند تا نیروی انسانی منطقه در مهارت‌های مختلف مورد نیاز بازار کار، آموزش ببینند.

زمانی افزود: باید به نیروی کار آموزش دیده گواهینامه‌های بین المللی برای بازار کار منطقه‌ای و خارجی ارائه شود و کسانی که در اینجا آموزش می‌بینند با استاندارد‌های بین المللی طوری تطبیق داده شوند که در بازار کار جهانی هم بازار کار داشته باشند و اگر نیاز شد که خارج از کشور بروند از مهارت خود برای کار کردن، استفاده کنند.

وی اظهار داشت: اجمالا بروزرسانی مراکز فنی و حرفه‌ای را با تربیت مربی آغاز کرده ایم تا با تربیت نیرو‌های با سواد، ظرفیت سنجی کنیم که چه تعداد دانشجو و هنرجو را در چه رشته‌هایی جذب کنیم.
منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر