تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۸

ایکان سیتی به زودی احداث می‌شود؛ شهری آینده نگرانه بر پایه رمزارز

ایکان (Akon) موسیقیدان سنگالی-آمریکایی در توافق با دولت سنگال از احداث شهر اختصاصی خود با نام ایکان سیتی (Akon City) پرده برداشت.
ایکان سیتی در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار بنا خواهد شد که توسط ماکی سال (Macky Sall)، رییس جمهور سنگال به ایکان هدیه داده شده است. تمام داد و ستد‌ها در این شهر توسط رمزارز اختصاصی این خواننده به نام AKoin انجام خواهند شد تا وابستگی مالی به دولت آفریقا کمتر شود.
 
 
 

احداث این شهر ده سال زمان خواهد برد. فاز اول ساخت آن مارس ۲۰۱۹ شروع شد و فاز دوم نیز سال ۲۰۲۵ شروع می‌شود. به گفته خواننده مورد بحث این شهر تنها ۵ دقیقه با فرودگاه فاصله دارد. سرمایه لازم برای ساخت این شهر از سازمان‌های مردم نهاد خارج از آفریقا و سرمایه گذاران آفریقایی تأمین می‌شود.

ایکان از شهر اختصاصی خود پرده برداشت

ایکان در سنگال به دنیا آمده و در سن ۷ سالگی به نیوجرسی آمریکا مهاجرت کرد. این موسیقیدان در چند سال اخیر موزیک را برای خدمت به هموطنان خود کنار گذاشته است. یکی از آخرین فعالیت‌های او در این زمینه، پروژه Akon Lighting Africa نام دارد که انرژی خورشیدی را برای کشور‌های آفریقایی فراهم می‌کند.
  
 

وی سال ۲۰۱۸ در گفتگویی با سایت Newsweek ابراز امیدواری کرد که شهرش روزی با دبی رقابت کند؛ البته اضافه کرد که احداث چنین شهری چندین دهه طول خواهد کشید.

ایکان می‌گوید در صورتی که استقبال از شهرش بالا باشد، چنین شهری را در تمام کشور‌های آفریقایی احداث خواهد کرد که قابلیت اتصال به یکدیگر را داشته باشند. به گفته وی این پروژه ۵۰ تا ۱۰۰ سال به طول خواهد انجامید که تا زمان تکمیل شدن وی در قید حیات نخواهد بود.
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر