تاریخ انتشار: ۰۸:۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
در گفت‌وگو با اقتصاد۲۴ مطرح شد؛

کشور نیازمند مجلس‌نشینان باجسارت است/ نمایندگان بیشتر مشاوران خود را از اقتصاددان انتخاب کنند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نیاز مجلس، به خصوص در این دورانی که با محاصره شدید اقتصادی روبرو هستیم حضور نمایندگانی باجسارت است. اگر جسارت در کنار پاک‌دستی و تجربه افراد قرار بگیرد تا حدود زیادی اعتماد از دست‌رفته مردم هم برخواهد گشت.

محمد آیتی، اقتصاد۲۴- کمتر از ۴۰ روز دیگر تا انتخابات مجلس یازدهم باقیست و باید به انتظار نشست و دید ترکیب مجلس آینده به چه صورت خواهد بود.

فارغ از نگاه‌های سیاسی، موضوعی که به خصوص در این دوره اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد، تخصص نامزد‌ها به ویژه در حوزه اقتصاد است.

به‌نظر می‌رسد با لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده است، سالی به‌مراتب سخت‌تر نسبت به سال جاری در انتظار مردم باشد و از این‌رو اهمیت حضور نمایندگان متخصص و اقتصاددان در مجلس آتی دوچندان است.

شهرام کوسه‌غراوی نماینده مینودشت با اشاره به اهمیت سابقه و تجربه مدیریتی نامزد‌های انتخاباتی به اقتصاد۲۴ گفت: نمایندگان متخصص و فعال در مجلس دهم کم نبودند، اما مشکلات اقتصادی به‌قدری زیاد شده که همه به دنبال ناجی یا ناجیانی می‌گردند که اقتصاد را از این شرایطی که گرفتار آن شده است، نجات دهند.

وی افزود: موضوع حائز اهمیت برای عبور از بحران‌های اقتصادی، تغییر نگاه مدیریتی به چالش‌های پیش‌رو است، زیرا اگر بنا بود با این نگاه موفق شویم می‌باید تا امروز خروجی آن به مردم ثابت می‌شد. از این‌رو مجلس یازدهم نیازمند حضور پررنگ‌تر نمایندگان متخصص، کارآمد و دارای کارنامه است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: به‌هرحال مجلس از تعدادی کمیسیون تشکیل شده که باید افراد به فراخور تخصص خود در این کمیسیون‌ها جای بگیرند و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که رویکرد همه صرفاً اقتصادی باشد، اما این انتظار می‌رود که نمایندگان آتی تا حدی به حوزه اقتصاد آشنا باشند و پیش از این در مواجه شدن با مشکلات اقتصادی تجربه لازم را کسب کرده باشند.

وی یادآور شد: نیاز مجلس، به خصوص در این دورانی که با محاصره شدید اقتصادی روبرو هستیم حضور نمایندگانی باجسارت است. اگر جسارت در کنار پاک‌دستی و تجربه افراد قرار بگیرد تا حدود زیادی اعتماد از دست‌رفته مردم هم برخواهد گشت.

کوسه‌غراوی در پایان گفت: همه نمایندگان می‌توانند تعدادی مشاور داشته باشند، از این‌رو چقدر شایسته است که به‌خاطر موقعیت کشور بیشتر از مشاورانی استفاده کنند که رویکرد اقتصادی داشته باشند.

 

ارسال نظر