اقتصاد۲۴- برخی منابع آگاه میگویند که تیمی که مأموریت یافتن بهینهترین روش برای درج تبلیغات در داخل برنامه واتس اپ بودند منحل شده اند.
این گزارش باعث تعجب بسیاری شد. از این گذشته، واتس اپ در چندین نوبت تأیید کرده است که آگهیهای تبلیغاتی به برنامه وارد میشوند و حتی پیش نمایش آنچه در سال گذشته در اجلاس بازاریابی فیس بوک رخ داده، را بررسی کرده است. مهمتر از همه، فیس بوک بیشتر درآمد خود را از شبکه تبلیغاتی خود کسب میکند و گسترش آن به واتس اپ یکی از راههایی بود که انتظار میرفت کمک کند این شبکه اجتماعی با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد دلاری سنگین خود نتایجی مثبت به دست آورد؛ بنابراین چه فیسبوکی را متقاعد کرد که تبلیغات مناسب واتس اپ نیست؟ برای شرکتی که از بررسی حقوقی تبلیغات سیاسی صرفاً به دلیل اینکه ممکن است میلیونها دلار هزینه کند امتناع میورزد، این تصمیم احتمالاً یک تصمیم اخلاقی در تلاش برای حفظ اخلاق واتس اپ نیست.
در اوایل سال ۲۰۱۸، فیس بوک شروع به گردآوری ابزارهایی برای مشاغل کرد که برای برقراری ارتباط با مشتریان خود به واتس اپ متکی هستند. خدمات جدید به بازرگانان اجازه میدهد تا فروشگاههای دیجیتال را تنظیم کنند، پشتیبانی از مشتری ارائه دهند، به روزرسانی در سفارشات ارسال کنند، رباتهای خودکار را بسازند و موارد دیگر.
در چندین کشور مانند هند و برزیل، واتس اپ برای بسیاری از افراد روش درامدزایی اینترنتی است و طیف وسیعی از فروشندگان کوچک و متوسط به طور انحصاری به آن اعتماد میکنند تا سفارش بگیرند و محصولات خود را به بازار عرضه کنند. در واقع فیس بوک تمرکز خود را به محصولات تجاری جدید واتس اپ منتقل کرده است.
بعلاوه، با داشتن کاربرانی بالغ بر یک میلیارد نفر، واتس اپ بیزینس عملا هیچ رقابت و صفر شروعی ندارد و همین امر باعث میشود که این امر به هیچ وجه محرمانه نشود، به خصوص برای مشاغل کوچکتر که توانایی پرداخت هزینههای دیگر سیستم عاملهای تجارت الکترونیکی مانند آمازون را ندارند. همچنین انتظار میرود که واتس اپ به زودی در تعداد انگشت شماری از کشورها پرداختهای دیجیتالی را انجام دهد که در حال حاضر تنها قطعه مفقود شده از پازل تجارت الکترونیکی آن است.
این گزارش باعث تعجب بسیاری شد. از این گذشته، واتس اپ در چندین نوبت تأیید کرده است که آگهیهای تبلیغاتی به برنامه وارد میشوند و حتی پیش نمایش آنچه در سال گذشته در اجلاس بازاریابی فیس بوک رخ داده، را بررسی کرده است. مهمتر از همه، فیس بوک بیشتر درآمد خود را از شبکه تبلیغاتی خود کسب میکند و گسترش آن به واتس اپ یکی از راههایی بود که انتظار میرفت کمک کند این شبکه اجتماعی با سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد دلاری سنگین خود نتایجی مثبت به دست آورد؛ بنابراین چه فیسبوکی را متقاعد کرد که تبلیغات مناسب واتس اپ نیست؟ برای شرکتی که از بررسی حقوقی تبلیغات سیاسی صرفاً به دلیل اینکه ممکن است میلیونها دلار هزینه کند امتناع میورزد، این تصمیم احتمالاً یک تصمیم اخلاقی در تلاش برای حفظ اخلاق واتس اپ نیست.
در اوایل سال ۲۰۱۸، فیس بوک شروع به گردآوری ابزارهایی برای مشاغل کرد که برای برقراری ارتباط با مشتریان خود به واتس اپ متکی هستند. خدمات جدید به بازرگانان اجازه میدهد تا فروشگاههای دیجیتال را تنظیم کنند، پشتیبانی از مشتری ارائه دهند، به روزرسانی در سفارشات ارسال کنند، رباتهای خودکار را بسازند و موارد دیگر.
در چندین کشور مانند هند و برزیل، واتس اپ برای بسیاری از افراد روش درامدزایی اینترنتی است و طیف وسیعی از فروشندگان کوچک و متوسط به طور انحصاری به آن اعتماد میکنند تا سفارش بگیرند و محصولات خود را به بازار عرضه کنند. در واقع فیس بوک تمرکز خود را به محصولات تجاری جدید واتس اپ منتقل کرده است.
بعلاوه، با داشتن کاربرانی بالغ بر یک میلیارد نفر، واتس اپ بیزینس عملا هیچ رقابت و صفر شروعی ندارد و همین امر باعث میشود که این امر به هیچ وجه محرمانه نشود، به خصوص برای مشاغل کوچکتر که توانایی پرداخت هزینههای دیگر سیستم عاملهای تجارت الکترونیکی مانند آمازون را ندارند. همچنین انتظار میرود که واتس اپ به زودی در تعداد انگشت شماری از کشورها پرداختهای دیجیتالی را انجام دهد که در حال حاضر تنها قطعه مفقود شده از پازل تجارت الکترونیکی آن است.