اقتصاد۲۴- رئیس پلیس راهور استان اصفهان ، اظهارکرد: اتوبوس ولوو ساعت ۱۰ دیشب از تهران به مقصد شیراز حرکت کرده و ساعت ۴ و ۴۰ دقیقه صبح امروز (۸ بهمن) در ورودی سپاهانشهر اصفهان واژگون شد، بلافاصله بعد از این حادثه پلیس و اورژانس سر صحنه حاضر شدند.
سرهنگ محمدرضا محمدی علت اصلی این حادثه را خواب آلودگی راننده اعلام کرد و افزود: علت تکمیلی در دست بررسی است، اما فعلا به این نتیجه رسیده ایم که راننده خواب آلود بوده و سرنشینانی که بیدار بوده اند نیز به ما گفتند که راننده خواب آلود بوده است. همچنین بررسی سامانه سپهتن و مستندات ثبت شده از وضعیت راننده، نشان میدهند که وی خسته بوده و با خواب آلودگی رانندگی میکرده است.
وی با بیان اینکه در طول مسیر و در پاسگاههای پلیس راه، رانندگان باید ثبت ساعت کند، گفت: با این وجود خواب لحظهای به سراغ راننده میآید و راننده خودش باید هر زمانی که احساس خواب آلودگی کرد در کنار جاده توقف کند، وگرنه داخل هر اتوبوس نمیشود یک پلیس گذاشت که راننده را بیدار کند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه درحال بررسی وضعیت راننده هستیم، افزود: راننده اتوبوسها معمولا در حالت عادی و شرایط قانونی رانندگی مجاز میکنند، اما استراحت نکرده و زمان استراحت هم به امورات دیگر میپردازند و دوباره سرویس میگیرند، به خاطر همین همیشه خسته اند، درحالی که حتما باید بعد از ۸ ساعت رانندگی استراحت کنند و به جان مسافران اهمیت بدهند.
وی درخصوص علت کشته شدن ۱۰ نفر از هموطنانمان در این حادثه، تصریح کرد: کشته شدن این تعداد از مسافران در این تصادف دو علت میتواند داشته باشد که یکی اینکه اتوبوسهای ولوو و شیشهای است و دیگری نبستن کمربند ایمنی، به طوری که وقتی اتوبوس چپ شده و به پهلو میخوابد، تمام سرنشینان روی شیشهها افتادند و شیشهها خرد شده، اتوبوس هم درحال سر خوردن بوده و متاسفانه سرنشینان را زیر میکشد.
سرهنگ محمدی با اشاره به زنده بودن راننده این اتوبوس، گفت: به احتمال زیاد راننده کمربند ایمنی بسته بوده که به بیرون پرت نشده و زیر ماشین نرفته است، کمربند او را نگه داشته، چون اتوبوس به سمت چپ که سمت راننده است خوابیده، ولی بقیه سرنشینان کمربند نداشته روی شیشه افتاده اند، متاسفانه شیشهها هم شکسته و این مسافران به زیر ماشین رفته اند.
سرهنگ محمدرضا محمدی علت اصلی این حادثه را خواب آلودگی راننده اعلام کرد و افزود: علت تکمیلی در دست بررسی است، اما فعلا به این نتیجه رسیده ایم که راننده خواب آلود بوده و سرنشینانی که بیدار بوده اند نیز به ما گفتند که راننده خواب آلود بوده است. همچنین بررسی سامانه سپهتن و مستندات ثبت شده از وضعیت راننده، نشان میدهند که وی خسته بوده و با خواب آلودگی رانندگی میکرده است.
وی با بیان اینکه در طول مسیر و در پاسگاههای پلیس راه، رانندگان باید ثبت ساعت کند، گفت: با این وجود خواب لحظهای به سراغ راننده میآید و راننده خودش باید هر زمانی که احساس خواب آلودگی کرد در کنار جاده توقف کند، وگرنه داخل هر اتوبوس نمیشود یک پلیس گذاشت که راننده را بیدار کند.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه درحال بررسی وضعیت راننده هستیم، افزود: راننده اتوبوسها معمولا در حالت عادی و شرایط قانونی رانندگی مجاز میکنند، اما استراحت نکرده و زمان استراحت هم به امورات دیگر میپردازند و دوباره سرویس میگیرند، به خاطر همین همیشه خسته اند، درحالی که حتما باید بعد از ۸ ساعت رانندگی استراحت کنند و به جان مسافران اهمیت بدهند.
وی درخصوص علت کشته شدن ۱۰ نفر از هموطنانمان در این حادثه، تصریح کرد: کشته شدن این تعداد از مسافران در این تصادف دو علت میتواند داشته باشد که یکی اینکه اتوبوسهای ولوو و شیشهای است و دیگری نبستن کمربند ایمنی، به طوری که وقتی اتوبوس چپ شده و به پهلو میخوابد، تمام سرنشینان روی شیشهها افتادند و شیشهها خرد شده، اتوبوس هم درحال سر خوردن بوده و متاسفانه سرنشینان را زیر میکشد.
سرهنگ محمدی با اشاره به زنده بودن راننده این اتوبوس، گفت: به احتمال زیاد راننده کمربند ایمنی بسته بوده که به بیرون پرت نشده و زیر ماشین نرفته است، کمربند او را نگه داشته، چون اتوبوس به سمت چپ که سمت راننده است خوابیده، ولی بقیه سرنشینان کمربند نداشته روی شیشه افتاده اند، متاسفانه شیشهها هم شکسته و این مسافران به زیر ماشین رفته اند.
منبع: ایسنا