تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

تهران راهی به جز راه‌اندازی اتوبوس برقی ندارد

شهردار تهران گفت: تهران راهی به جز راه اندازی اتوبوس برقی ندارد.
 
اقتصاد۲۴- پیروز حناچی در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران و پس از تقدیم لایحه بودجه به شورا در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های محله محور درشت نیست، اما رضایتمندی شهروندان را در پی دارد.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی مثل پروژه‌های بهداشتی یا ایجاد فضای سبز از این نوع پروژه‌ها هستند که اولویت آن‌ها از طریق دفاتر محله‌ها مشخص می‌شوند.

حناچی یادآور شد: تخصیص این بودجه خاص به شکل سیستماتیک اولین تجربه شهرداری در این زمینه خواهد بود.

شهردار تهران تصریح کرد که رقم لایحه بودجه سال آینده شهرداری بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است و بحث تورم نیز در بودجه دیده شده است.

حناچی تاکید کرد: این بودجه در مطابقت با شورا تهیه شده و همچنین تلاش می‌کنیم میزان درآمد‌های پایدار شهرداری در سال آینده افزایش یابد که در این راستا با تصویب ۲ لایحه در مجلس که یکی از آن‌ها در حال تصویب است کمک می‌کند.

شهردار تهران در خصوص ملک موسوم به اقدسیه نیز گفت: این ملک خانه‌ای معروف، ولی معمولی است که مربوط به اواخر پهلوی دوم بوده و پلان تشریفاتی دارد.

وی با بیان اینکه ملک اقدسیه مقداری آئینه‌کاری و گچ‌کاری داشت، ه، ولی سبک ملی ندارد، گفت: ملک اقدسیه جزء میراث فرهنگی تلقی نمی‌شود، حتی در فروش این ملک، شهرداری به صورتی عمل می‌کند که تعادل منطقه به هم نخورد و اصراری به تخریب این ملک نداریم.

وی در پاسخ به اینکه چرا سامانه طرح تفصیلی به روی برخی از اعضای شورای شهر جهت بررسی ملک اقدسیه بسته شده است، گفت: این موضوع را بررسی می‌کنم.

شهردار تهران در خصوص وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت در سال ۹۹ نیز گفت: ۲ خط مترو را به بهره برداری رسانده ایم و روزانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر با مترو انجام می‌شود و پس از گران شدن بنزین، ۱۵ درصد حجم سفر‌ها زیاد شد.

وی ادامه داد: تهران راهی به جز راه اندازی و افزایش اتوبوس‌های برقی ندارد.

به گفته شهردار تهران، اتوبوس‌های ما ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر روزانه تردد دارند و نسل جدید اتوبوس‌ها باید به صورت شارژی باشد تا به کاهش آلودگی هوا نیز کمک کند.

وی همچنین گفت که پیگیر موضوع فاینانس و فروش اوراق مشارکت برای بهبود حمل و نقل عمومی از طریق کمک‌های دولت است.

حناچی در خصوص طرح ترافیک نیز خاطرنشان کرد: این طرح یک طرح کارشناسی است و هر اقدامی که برای بهتر شدن آن نیاز باشد در شورای ترافیک تهران پیگیری می‌کنیم.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر