تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

گزارش مالی سونی برای سه ماهه سوم سال مالی 2019 منتشر شد

سونی گزارش مالی خود در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرد که از افت قابل توجه سود به دلیل عملکرد ضعیف بخش‌های بازی و فیلم حکایت می‌کند.
 
اقتصاد۲۴-   گزارش مالی سونی در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ از افت ۴۸ درصدی سود نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر می‌دهد. سود کلی سونی ۲.۱۰ میلیارد دلار در این مدت گزارش شده که نسبت به سود کلی این شرکت در مدت زمان مشابه در سال قبل (۳.۸۳ میلیارد دلار) کاهش قابل توجهی داشته است.

درآمد‌های این شرکت ژاپنی در مدت زمان یاد شده به ۲۲.۵ میلیارد دلار رسید که نسبت به درآمد‌های حاصل شده در مدت زمان مشابه در سال گذشته (۲۱.۴ میلیارد دلار) افزایش جزئی نشان می‌دهد.

بخش بازی سونی در این بازه زمانی عملکرد ضعیفی از خود به جای گذاشت. فروش پلی استیشن ۴ نسبت به تعطیلات آخر سال گذشته با کاهش ۲۵ درصدی مواجه شد و تنها ۶.۱ میلیون کنسول صادر شد.

سونی سال ۲۰۱۹ مجموعاً ۱۴.۱ میلیون پلی استیشن ۴ صادر کرد که نسبت به سال ۲۰۱۸ (۱۷.۱ میلیون) و ۲۰۱۷ (۱۹.۴ میلیون)، کاهش داشته است. این آمار ضعیف‌ترین سه ماهه منتهی به تعطیلات را برای پلی استیشن ۴ از زمان رونمایی این کنسول در سال ۲۰۱۳ رقم زد. البته پلی استیشن ۳ نیز اواخر نسل قبل با فروش کم مواجه شده بود.

 
بخش فیلم سونی با عرضه چندین فیلم ضعیف سبب کاهش چشمگیر سودآوری شد. این بخش در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ در حدود ۵۱ میلیون دلار سود کسب کرده که در مقایسه با سود ۱۰۷ میلیون دلاری در مدت زمان مشابه در سال قبل تقریباً نصف شده است.

بخش عکاسی و سنسور سونی که برای گوشی‌ها پردازشگر تصویر و لنز تولید می‌کند، به دلیل مسابقه شرکت‌ها برای تولید گوشی با لنز بیشتر عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت. فروش بالای گوشی‌هایی که دوربین چندگانه دارند، فروش این بخش را با افزایش ۲۹ درصدی به ۲.۷ میلیارد دلار رساند و سود ۶۹۰ میلیون دلاری را عاید آن کرد.
 

بخش موبایل سونی نیز مدت زمان طولانیست که در وضعیت مناسبی به سر نبرده و گوشی‌های این سازنده در مقایسه با چند سال گذشته فروش بالایی تجربه نمی‌کنند.

سونی در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۱۹ موفق شد ۱.۳ میلیون گوشی بفروشد که نسبت به سه ماهه دوم سال مالی ۲۰۱۹ (۶۰۰ هزار گوشی) تقریباً دو برابر افزایش داشته، ولی با این وجود رقم دندانگیری برای این شرکت محسوب نمی‌شود.
 
منبع: دیجیاتو
ارسال نظر