اقتصاد ۲۴- غلامرضا سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: بهرهگیری از ظرفیت استارت آپها و فناوریهای نوین، روش میانبری برای توسعه صنعت بیمه محسوب میشود؛ لذا بیمه مرکزی علیرغم مخالفتهایی برای فعالیت استارت آپها حمایت ۱۰۰ درصدی خود از این شرکتها را اعلام کرده و زیرساختهای حضور آنان در صنعت بیمه را فراهم آورده است.
وی تصریح کرد: در راستای رفع موانع قانونی فعالیت استارت آپها مقرر شد این شرکتها در قالب کارگزاری آنلاین فعالیت کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه این نشست از مدیران استارت آپها خواست تا پایان سال جاری نسبت به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی اقدام نمایند چرا که از سال ۹۹ استارت آپها بدون مجوز از بیمه مرکزی، امکان فعالیت در صنعت بیمه را نخواهند داشت.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش استارت آپها در توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ تاکید کرد و گفت: استارت آپها با بهرهگیری از فناوریهای نوین باید میل خرید بیمه را در میان مردم به خصوص جوانان افزایش دهند و با همگرایی، هم افزایی و نیازسنجی به توسعه صنعت بیمه کمک کنند.
وی افزود: شبکه فروش صنعت بیمه نیز باید با بهرهگیری از بازاریابی حرفهای و مهارتهای نوین فروش از روشهای سنتی فاصله بگیرد و به سمت فروش آنلاین برود.
در پایان ۱۵ شرکت استارت آپ حاضر در جلسه خواستهها و مشکلات خود را با مدیران بیمه مرکزی مطرح کردند.
شایان ذکر است، در این نشست معاون طرح و توسعه، معاون نظارت، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای، مدیرکل نظارت فنی بر بیمههای زندگی، مدیرکل حوزه ریاست، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی، مدیرکل نظارت بر شرکتهای بیمه و هماهنگی امور استان ها، مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای، مدیرکل حراست، مدیرکل توسعه مدیریت ریسک و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نیزحضور داشتند تا پاسخگوی سوالات باشد.
وی تصریح کرد: در راستای رفع موانع قانونی فعالیت استارت آپها مقرر شد این شرکتها در قالب کارگزاری آنلاین فعالیت کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه این نشست از مدیران استارت آپها خواست تا پایان سال جاری نسبت به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی اقدام نمایند چرا که از سال ۹۹ استارت آپها بدون مجوز از بیمه مرکزی، امکان فعالیت در صنعت بیمه را نخواهند داشت.
دکتر سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش استارت آپها در توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ تاکید کرد و گفت: استارت آپها با بهرهگیری از فناوریهای نوین باید میل خرید بیمه را در میان مردم به خصوص جوانان افزایش دهند و با همگرایی، هم افزایی و نیازسنجی به توسعه صنعت بیمه کمک کنند.
وی افزود: شبکه فروش صنعت بیمه نیز باید با بهرهگیری از بازاریابی حرفهای و مهارتهای نوین فروش از روشهای سنتی فاصله بگیرد و به سمت فروش آنلاین برود.
در پایان ۱۵ شرکت استارت آپ حاضر در جلسه خواستهها و مشکلات خود را با مدیران بیمه مرکزی مطرح کردند.
شایان ذکر است، در این نشست معاون طرح و توسعه، معاون نظارت، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیر کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای، مدیرکل نظارت فنی بر بیمههای زندگی، مدیرکل حوزه ریاست، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و امور فنی، مدیرکل نظارت بر شرکتهای بیمه و هماهنگی امور استان ها، مدیرکل نظارت بر شبکه خدمات بیمه ای، مدیرکل حراست، مدیرکل توسعه مدیریت ریسک و مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نیزحضور داشتند تا پاسخگوی سوالات باشد.