تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
اکبر افتخاری اعلام کرد:

تسهیلات خرید کالا برای بازنشستگان کشوری در آستانه نوروز

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بر پایه تفاهم‌نامه‌ای که میان صندوق، بانک صادرات و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به امضا رسیده است، طی یک سال آینده، مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار خرید کالا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در سه نوبت در اختیار کلیه بازنشستگان کشوری قرار می‌گیرد که نوبت اول آن در روز‌های نخست اسفندماه خواهد بود.
 
اقتصاد ۲۴- دکتر اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه که «طرح حامی» نام گرفته، کمک به وضعیت معیشتی بازنشستگان و افزایش توان خرید آنان است و تسهیلات نوبت اول به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان در روز‌های ابتدایی اسفندماه ۹۸ در اختیار این عزیران قرار خواهد گرفت تا برآورنده بخشی از نیاز‌های آنان در آستانه نوروز باشد.
 
او با اشاره به شمار یک میلیون و دویست هزار نفری بازنشستگان کشوری افزود: با توجه به این‌که به هرکدام از این عزیزان طی سه نوبت در اسفندماه ۱۳۹۸ و مردادماه و دی‌ماه ۱۳۹۹ مجموعا مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار خرید کالا پرداخت خواهد شد، مجموع اعتبار در نظر گرفته شده، بیش از ۴۳۲ هزار میلیارد تومان است.
 
افتخاری یادآور شد: این اعتبار به صورت قرض‌الحسنه و تنها با چهار درصد کارمزد به بازنشستگان پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن در چهار قسط خواهد بود که از حقوق آنان کسر می‌شود. بنابراین، حقوق بازنشستگان کشوری، ضمانت بازپرداخت تسهیلات ارایه شده خواهد بود؛ مشروط بر این که خالص مبلغ دریافتی آنان از یک میلیون و دویست هزار تومان کمتر نباشد.
 
او با اشاره به وجود ۱۶۰ فروشگاه رفاه در سرتاسر کشور گفت: از این تعداد، ۲۹ فروشگاه در استان تهران قرار دارد و ما در تفاهم‌نامه خود با شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه قید کرده‌ایم که در اجرای طرح حامی باید شأن والا و احترام بازنشستگان در بالاترین سطح ممکن رعایت شود و این عزیزان از همه تخفیف‌هایی که فروشگاه‌های رفاه برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند، برخوردار باشند. هم‌چنین باید راهنمایی‌های لازم برای استفاده از اعتبار طرح حامی را در اختیار بازنشستگان قرار دهند. در عین حال، فروشگاه‌های رفاه با قرعه‌کشی میان بازنشستگانی که از تسهیلات خرید کالا استفاده کرده‌اند، سه دستگاه خودرو به سه نفر از آنان هدیه می‌دهند.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: طرح حامی یک طرح میان‌مدت برای کمک به بازنشستگان کشوری، خصوصا در آستانه سال جدید است و این صندوق در نظر دارد که در سال آینده طرح‌های بیشتر و بلندمدتی را برای حمایت اقتصادی و اجتماعی از بازنشستگان به اجرا بگذارد.
 
افتخاری در پایان درباره امکان بهره‌مندی وظیفه‌بگیران از اعتبار طرح حامی گفت: متأسفانه پاره‌ای مشکلات فنی موجب شد که نتوانیم وظیفه‌بگیران گرامی را شامل این طرح قرار دهیم. امیدواریم در آینده با رفع این مشکلات و به روزرسانی آمار‌ها و اطلاعات مرتبط با وظیفه‌بگیران، زمینه بهره‌مندی آنان از طرح‌های حمایتی صندوق بازنشستگی کشوری را فراهم کنیم.
 
منبع: روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری
 
ارسال نظر