اقتصاد۲۴-پس از فاش شدن تصاویر نسل جدید i۲۰ در اینترنت، حالا هیوندای بهطور رسمی از مدل ۲۰۲۱ این خودروی شهری هاچبک پردهبرداری میکند. نسل سوم i۲۰ با طراحی جدید، فناوریهای متنوع و طیف گستردهای از سیستمهای ایمنی به گونهای است که از نظر هیوندای جامعترین خودرو در کلاس خود به شمار میرود.
زبان طراحی فعلی هیوندای با جلوپنجره گسترده و خطوط لبهدار در قسمت جلویی تعریف میشود. طرح نسل قبل i۲۰ هنوز در نمای جانبی بسیار مشهود است و به پنجرهی کوچک جدید در ستون C متصل میشود. در عقب خودرو، i۲۰ از چراغ یکدست LED بهره میبرد که نسبت به مدل قبلی زیباتر بهنظر میرسد.
هیوندای i۲۰ جدید هنوز هاچبک کوچکی به شمار میرود و سقف کمی پایینتر قرار دارد، اما این خودرو تقریبا دارای ۳۰ میلیمتر عرض و ۵ میلیمتر طول بیشتر است. افزایش ابعاد همچنین به افزایش فاصله محوری ۱۰ میلیمتری منجر میشود و این بدان معنی است که در اتاق کمی فضای بیشتر برای مسافران عقب و بارگیری (۲۵ لیتر بیشتر از نسل دوم) وجود دارد.
بیشتر بخوانید:همکاری هیوندای با استارتاپ کانو برای توسعه پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی
مهمترین خبر برای هیوندای i۲۰ جدید در بخش فناوری است. هیوندای پنل پشتفرمان دیجیتالی ۱۰/۲۵ اینچی را ارائه میدهد که با نمایشگر لمسی مرکزی ۱۰/۲۵ اینچی داشبورد ترکیب شده است. امکاناتی مانند شارژر بیسیم تلفن همراه، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم و سیستم صوتی بوز (Bose) با هشت بلندگو از جمله تجهیزات سفارشی لوکس i۲۰ هستند و هیوندای از طریق سرویسهای خودروی متصل بلولینک (Bluelink)، انواع خدمات اضافی را برای آن ارائه میدهد.
تغییرات انقلابی i۲۰ با تجهیزات ایمنی SmartSense هیوندای ادامه دارد. سیستمهای موجود شامل کروز کنترل هوشمند است که میتواند روی مکان خودرو نظارت داشته و سرعت را بهطور خودکار تنظیم کند. سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و هشدار خروج از مسیر، سیستم نظارت بر نقاط کور دید راننده، هشدار وجود مانع در دنده عقب و سیستم هشدار برخورد از جلو که میتواند عابرین پیاده را تشخیص دهد، همگی در مدل جدید موجود هستند.
زیر کاپوت، i۲۰ از پیشرانه استاندارد چهار سیلندر ۱/۲ لیتری با قدرت ۸۳ اسببخار بهره میبرد که به جعبهدنده پنج سرعته دستی متصل است. پیشرانه سه سیلندر یک لیتری GDi توربو بهعنوان گزینهی سفارشی در دسترس است که ۹۹ یا ۱۱۸ اسببخار قدرت تولید میکند و میتوان آن را با سیستم نیمهیبریدی ۴۸ ولت نیز ارائه داد. وظیفهی تعویض دنده در مدل توربو توسط جعبهدنده هفت سرعته دو کلاچه یا مدل دستی هوشمند ۶ سرعته انجام میشود که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز، اتصال جعبهدنده را از پیشرانه جدا میکند.
هیوندای قیمت مدل جدید هاچبک i۲۰ را هنوز ارائه نداده است، اما این مدل در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش عمومی در خواهد آمد.
زبان طراحی فعلی هیوندای با جلوپنجره گسترده و خطوط لبهدار در قسمت جلویی تعریف میشود. طرح نسل قبل i۲۰ هنوز در نمای جانبی بسیار مشهود است و به پنجرهی کوچک جدید در ستون C متصل میشود. در عقب خودرو، i۲۰ از چراغ یکدست LED بهره میبرد که نسبت به مدل قبلی زیباتر بهنظر میرسد.
هیوندای i۲۰ جدید هنوز هاچبک کوچکی به شمار میرود و سقف کمی پایینتر قرار دارد، اما این خودرو تقریبا دارای ۳۰ میلیمتر عرض و ۵ میلیمتر طول بیشتر است. افزایش ابعاد همچنین به افزایش فاصله محوری ۱۰ میلیمتری منجر میشود و این بدان معنی است که در اتاق کمی فضای بیشتر برای مسافران عقب و بارگیری (۲۵ لیتر بیشتر از نسل دوم) وجود دارد.
بیشتر بخوانید:همکاری هیوندای با استارتاپ کانو برای توسعه پلتفرم اختصاصی خودروهای برقی
مهمترین خبر برای هیوندای i۲۰ جدید در بخش فناوری است. هیوندای پنل پشتفرمان دیجیتالی ۱۰/۲۵ اینچی را ارائه میدهد که با نمایشگر لمسی مرکزی ۱۰/۲۵ اینچی داشبورد ترکیب شده است. امکاناتی مانند شارژر بیسیم تلفن همراه، اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم و سیستم صوتی بوز (Bose) با هشت بلندگو از جمله تجهیزات سفارشی لوکس i۲۰ هستند و هیوندای از طریق سرویسهای خودروی متصل بلولینک (Bluelink)، انواع خدمات اضافی را برای آن ارائه میدهد.
تغییرات انقلابی i۲۰ با تجهیزات ایمنی SmartSense هیوندای ادامه دارد. سیستمهای موجود شامل کروز کنترل هوشمند است که میتواند روی مکان خودرو نظارت داشته و سرعت را بهطور خودکار تنظیم کند. سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و هشدار خروج از مسیر، سیستم نظارت بر نقاط کور دید راننده، هشدار وجود مانع در دنده عقب و سیستم هشدار برخورد از جلو که میتواند عابرین پیاده را تشخیص دهد، همگی در مدل جدید موجود هستند.
زیر کاپوت، i۲۰ از پیشرانه استاندارد چهار سیلندر ۱/۲ لیتری با قدرت ۸۳ اسببخار بهره میبرد که به جعبهدنده پنج سرعته دستی متصل است. پیشرانه سه سیلندر یک لیتری GDi توربو بهعنوان گزینهی سفارشی در دسترس است که ۹۹ یا ۱۱۸ اسببخار قدرت تولید میکند و میتوان آن را با سیستم نیمهیبریدی ۴۸ ولت نیز ارائه داد. وظیفهی تعویض دنده در مدل توربو توسط جعبهدنده هفت سرعته دو کلاچه یا مدل دستی هوشمند ۶ سرعته انجام میشود که هنگام برداشتن پا از روی پدال گاز، اتصال جعبهدنده را از پیشرانه جدا میکند.
هیوندای قیمت مدل جدید هاچبک i۲۰ را هنوز ارائه نداده است، اما این مدل در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش عمومی در خواهد آمد.
منبع: زومیت