اقتصاد۲۴- کوین زینگر (Kevin Czinger) کارآفرین اهل کالیفرنیا است که در سال ۲۰۰۹، شرکت کودا اتوموتیو را تأسیس کرد تا درزمینهی تولید خودروهای برقی و باتریهای لیتیومیون فعالیت کند. این مجموعه بهدلیل مواجهه با مشکلات مالی و بدهی بانکی در سال ۲۰۱۳ ورشکسته شد. پسازآن، کوین زینگر شرکت طراحی با نام فامیلی خود را تأسیس کرد تا سازندهی مدلهایی در کلاس سوپراسپرت و ابرخودرو سفارشی باشد.
درحالیکه جدیدترین محصول هنسی با نام ونوم F۵ هنوز به تولید نهایی نرسیده است، شرکت تازهتأسیس زینگر برای رکوردشکنی با ۲۱C آماده میشود. این مدل نخستین ابرخودرو ساخت آمریکا برای دههی ۲۰۲۰ خواهد بود و احتمالا مشتریان زیادی در کشور سازنده خواهد داشت. تولید ۲۱C به ۸۰ دستگاه محدود شده است.
زینگر از پیشرانهای اختصاصی برای ۲۱C استفاده میکند که با برند خودش تولید میشود؛ موتور ۲/۸۸ لیتری تویینتوربو شارژ که در کمال ناباوری هشت سیلندر V شکل و حداکثر دور موتورش ۱۱ هزار است. پیشرانهی بنزینی پشت خودرو نصب شده و روی چرخهای عقب عمل میکند.
درحالیکه جدیدترین محصول هنسی با نام ونوم F۵ هنوز به تولید نهایی نرسیده است، شرکت تازهتأسیس زینگر برای رکوردشکنی با ۲۱C آماده میشود. این مدل نخستین ابرخودرو ساخت آمریکا برای دههی ۲۰۲۰ خواهد بود و احتمالا مشتریان زیادی در کشور سازنده خواهد داشت. تولید ۲۱C به ۸۰ دستگاه محدود شده است.
زینگر از پیشرانهای اختصاصی برای ۲۱C استفاده میکند که با برند خودش تولید میشود؛ موتور ۲/۸۸ لیتری تویینتوربو شارژ که در کمال ناباوری هشت سیلندر V شکل و حداکثر دور موتورش ۱۱ هزار است. پیشرانهی بنزینی پشت خودرو نصب شده و روی چرخهای عقب عمل میکند.
دو موتور برقی هم به چرخهای جلو متصل شدهاند تا مجموع قدرت ۱،۲۳۳ اسببخار فراهم شود. با این حساب، زینگر ۲۱C با وزن خالص ۱۲۱۸ تا ۱۲۵۰ کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن یک به یک خواهد داشت.
مدیران زینگر مدعی سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱/۹ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ کیلومتربرساعت ۱۵ ثانیه و صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت ۲۹ ثانیه برای ۲۱C هستند. این محصول از جعبهدندهی هفتسرعته سکوئنشیال (متوالی) با کلاچ هیدرولیک با ساختار مولتیپلیت استفاده میکند.
شاسی ۲۱C با فناوری پرینت سهبعدی از ترکیب آلومینیوم و فیبرکرین ساخته شده است. این خودرو یکی از بهترین نمونههای جادهای دنیا ازنظر آیرودینامیک خواهد بود؛ بهطوریکه نیروی عمود بر سطح ۲۵۰ کیلوگرم در سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. این میزان، برای مدل مخصوص پیست، ۷۹۰ کیلوگرم اعلام شده است.
درکنار طراحی چشمگیر و مهندسی پیشرفته بدنه ساختار دو نفره با حضور راننده در وسط، یکی از نکات جالب ۲۱C محسوب میشود. این ابرخودرو شباهت زیادی به هواپیمای جت جنگنده دارد؛ چراکه جایگاه سرنشین دوم را پشتسر راننده قرار داده است. مدیران زینگر ادعا میکنند با ساخت ۲۱C، یکی از پیشرفتهترین خودروهای قرن بیستویکم را تولید کرده و گام مهمی در ارتقای طراحی و مهندسی خودرو برداشتهاند.
ابرخودرو ۲۱C در نمایشگاه ژنو به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد. این محصول در دو نسخهی جادهای و مخصوص پیست تولید میشود. قیمت نهایی زینگر ۲۱C هنوز نامشخص است؛ اما میتوان مطمئن بود بیش از یکمیلیون دلار قیمت داشته باشد.
مدیران زینگر مدعی سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۱/۹ ثانیه و صفر تا ۳۰۰ کیلومتربرساعت ۱۵ ثانیه و صفر تا ۴۰۰ کیلومتربرساعت ۲۹ ثانیه برای ۲۱C هستند. این محصول از جعبهدندهی هفتسرعته سکوئنشیال (متوالی) با کلاچ هیدرولیک با ساختار مولتیپلیت استفاده میکند.
شاسی ۲۱C با فناوری پرینت سهبعدی از ترکیب آلومینیوم و فیبرکرین ساخته شده است. این خودرو یکی از بهترین نمونههای جادهای دنیا ازنظر آیرودینامیک خواهد بود؛ بهطوریکه نیروی عمود بر سطح ۲۵۰ کیلوگرم در سرعت ۲۵۰ کیلومتربرساعت خواهد داشت. این میزان، برای مدل مخصوص پیست، ۷۹۰ کیلوگرم اعلام شده است.
درکنار طراحی چشمگیر و مهندسی پیشرفته بدنه ساختار دو نفره با حضور راننده در وسط، یکی از نکات جالب ۲۱C محسوب میشود. این ابرخودرو شباهت زیادی به هواپیمای جت جنگنده دارد؛ چراکه جایگاه سرنشین دوم را پشتسر راننده قرار داده است. مدیران زینگر ادعا میکنند با ساخت ۲۱C، یکی از پیشرفتهترین خودروهای قرن بیستویکم را تولید کرده و گام مهمی در ارتقای طراحی و مهندسی خودرو برداشتهاند.
ابرخودرو ۲۱C در نمایشگاه ژنو به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد. این محصول در دو نسخهی جادهای و مخصوص پیست تولید میشود. قیمت نهایی زینگر ۲۱C هنوز نامشخص است؛ اما میتوان مطمئن بود بیش از یکمیلیون دلار قیمت داشته باشد.
منبع: زومیت